not really - I'd just like to keep this topic mainly polish thou, so any questions/concerns of newbies would be thus more visible :> In old version we've had a lot of Spam, not meaning "oh, thanks that useful" but things like "Poland cannot into space" and other useless comments making thread semi-useless ;p
Comment has been collapsed.
Łoooo.... Nie wiedziałem, że jedna z prawilniejszych osób na SG jest z Polski :D W sumie trochę duma... :') ~;)~~
A tak serio to świetna robota, jestem pewien, że przyda się to paru nowym userom. Wielki szacun.
P.S.
Nie myślałeś, żeby odezwać się do CG z prośbą, żeby wrzucił to oficjalnie do działu FAQ?
Comment has been collapsed.
to było podobnie jak wiele innych języków opracowywane podczas bety po to właśnie, żeby cg oficjalnie to wrzucił, ale potem cg z pomysłu zrezygnował.
Trochę racji w sumie w tym było, bo posiadanie FAQ powiedzmy po polsku sprawia, że ludzie zaczną myśleć, że PL jest oficjalnie supportowany, można się z nig zgłaszać do supportu etc. Ruski jeszcze ujdzie, bo jak po rusku napiszą, to się nimy Sleepy zajmie, z innymi językami natomiast robi się problem.
Comment has been collapsed.
Fajna inicjatywa :D Dobrze też, że dodaje do oficjalnego FAQ takie rzeczy, jak "gra może zostać dodana do bundle list, gdy obniżka na grę wynosi >95%" itp.
Jedno pytanie - czy za "błędy" można uznać literówki? Wiem, że przy pisaniu takich długich tekstów są one nieodzowne, dodatkowo nie jestem polonistką. Ale mogłabym je popoprawiać w Wordzie, wysłać tutaj link z poprawionym tekstem, Ty byś sprawdził np przez sprawdzanie wersji z Worda wersję obecną i "zaktualizowaną" (czy nie dopisałam żadnych przepisów na zupę pomidorową w środku xD) i wrzucił poprawione za jednym razem?
Comment has been collapsed.
spoko, tylko jeśli chciałbyś sie już poświęcić i poporrawiac literówki - mógłbym prosić o zrobienie tego "redakcyjnie"? znaczy pisząc w wordzie poprawiane rzeczy zapisujesz innym kolorem czcionki - najczęściej czerwonym - w ten sposób duzo łatwiej przeprowadzić później edycję ;)
Comment has been collapsed.
anyway jesli jestes chetny to wersja raw z fformatkami: http://pastebin.com/v4TnHdtV
Comment has been collapsed.
Takie pytanko, jakis już czas temu wygrałem dwupak pewnej gry (konkretnie ibb&obb czy jakos tak. Aktywowalem klucz i jedną gre mam w ekwipunku a druga w bibliotece. Co z nia zrobic tak żeby wyszlo 'legitnie' z regulaminem i ew. Nie wyjść na regiftera XD?
Comment has been collapsed.
jeśli gra została dodana do twojej biblioteki, to już wszystko jest "legitnie" ;) Co do tego co należy zrobić z dodatkową kopia to nie jest to w żaden sposób sankcjonowane zasadami strony - zależy od ciebie i ewentualnie twoich ustaleń z twórcą GA. Niektórzy oddają extra kopię twórcy GA, niektórzy twórcy natomiast zostawiają ekstra kopie zwycięzcy i może z nią robić co chce (trade'ować, wydać samemu, dać znajomemu) - ale jak mówiłem to już kwestia jak ty sam uważasz i jak uważa twórca GA. W ramach regulaminu skoro gra znajduje się w twojej bibliotece to żaden suspend za regifting ci nie grozi ;)
Comment has been collapsed.
"Pamiętaj, że zmiany na liście gier bundlowych mogą działać wstecz, więc jeśli na przykład dziś wystartował nowy bundle, gra nie znajduje się jeszcze na liście a ty ją wydasz - twój poziom spadnie kiedy zostanie ona dodana do listy."
czyli jeśli rok temu oddałem gre nie bundlową, a teraz trafia on do bundla, to spadnie mi poziom?
Comment has been collapsed.
jeśli rok temu ta gra nie była w żadnym bundlu czy exploitable promo to nie. Ale jeśli np dziś wystartuje nowy Humble Weekly Bundle i będą w nim gry które nie są na bundle list a zostaną dodane do listy powiedzmy za tydzień czy dwa (lista jest zarządzana tylko przez jedna osobę - nie może byc online i monitorować wszystkiego 24/7 nie mówiąc już o życiu osobistym) to mimo, że pierwotnie te GiveAway'e dadzą pełną wartość to po dodaniu wszystkie GA utworzone od dnia dzisiejszego włącznie (dnia startu bundla) stracą 85% swojej wartości.
Comment has been collapsed.
ehh, musiałem przespać (czyt. mieć spam powiadomień i kliknąć mark all read) nie zauważając tego posta - wybacz :/ Ty sam już zapewne znalazłeś odpowiedź, ale odpowiem, bo może to się przydac komu innemu użytkownikowi w przyszłości :> Mozesz wydac grę nawet od razu - nikt cię nie posadzi o regifting o ile gra znajduje się na twoim koncie - a to bardzo łatwo sprawdzic, czy na twoim profilu steam czy uzywając SGT (http://www.sgtools.info/nonactivated/erkay). Poza tym nawet jakby cie jakiś diota posądził o regifting i zaraportował - support zawsze sprawdza takie rzeczy - mało tego, w przeciwieństwie do normalnego użytkownika, Support widzi twoją bibliotekę, nawet jeśli ustawisz profil na prywatny (bo i tak musisz ją synchronizować z SG raz na tydzień - więc sprawdzą twoją listę zsynchronizowanych gier). Tak więc nawet jeśli ktos cię fałszywie zaraportuje o regift - nie ma szans na suspenda. I w druga stronę - nawet jeśli ustawisz profil na prywatny, żeby ukryć regift - jeśli ktoś cię zaraportuje i Support i tak będzie mógł cie sprawdzić i zbanować :>
Comment has been collapsed.
niby co takiego innego mówi? Na SG możesz wchodzic tylko w GiveAwaye gier i DLC których nie posiadasz (z oryginalnego english FAQ: Only enter to win games you do not already own), wchodzenie w cos co juz posiadasz = gwarantowana akceptacja rerolla przez support, mozliwy rowniez suspension.
Comment has been collapsed.
A da się wejść w GA gry którą posiadasz?
Przecież one są przed tobą ukrywane (z wyjątkiem wszelakich bundle).
Tu masz oryginalny zapis i treść jest inna niż twoje tłumaczenie tego - nie ma zakazu.
"What are the rules for entering to win Steam packs if I currently own a number of the games contained within?
We ask users not to enter giveaways for packages if they already own the majority of the games. This allows for winners that will receive the most value out of their gift. In the end, the giveaway creator has the final say, and if they believe the winner owns too many of the packaged games, we'll allow them to request a new winner."
Comment has been collapsed.
Tak, da się. Nie znasz się to się nie wypowiadaj, bo tylko innych w błąd wprowadzasz.
Po pierwsze - Automatyczna Synchronizacja na SG odbywa się co 7 dni. Jeśli więc wygrasz GA i aktywujesz go tego samego dnia zaraz po synchronizacji, to SG przez prawie tydzień nie wyłapie, że już tę grę posiadasz i będzie ci pozwalało w nią wchoidzić.
Po drugie - jest conajmniej kilkanaście/dziesiąt gier na Steamie, które są zbugowane i nie są wysyłane przez Steam API. Jeśli wygrasz i aktywujesz taką grę, to nie zniknie ci ona z listy wchodzenia na SG ani po tygodniu ani po miesiącu ani po roku.
Po trzecie - 99% DLC na Steamie nie ma osobnych wpisów w bibliotece i jako tako nie są zgłaszane przez API. Więc podobnie jak w pkt 2 - w takie DLC SG będzie ci p-ozwalało wchodzic w kółko, mimo, że to niezgodne z zasadami.
Zacytowany rpzez ciebie punkt nijak ma się do sprawy - dotyczy on wchodzenia w PACK, z którego część posiadasz, część nie - w takim przypadku decyzja o wejściu należy do Contributora. My tu nie mówimy o packach a o pojedynczych grach/DLC. Jeśli GA jest na pojedynczą grę, lub pojedyncze DLC, lub na pack z którego wszystkie elementy posiadasz, to wchodzenie w taki GA jest zabronione,.
Jesteś typowym przykładem polaczka - nie znam się, to się wypowiem. Natomiast mamy tu wystarczająco dyużo osób które, w przeciwieństwie do ciebie, się znają, więc pozwól nam łaskawie tutaj działać, zamiast rozsiewać fałszywe informacje, z których pożytku żadnego nie ma a jeszcze jakis idiota ci uwierzy i sobie dzięki tyobie zafunduje suspenda i dożywotnie wykluczenie z SGT GAs.
Comment has been collapsed.
Jesteś zawistny i pyszałkowaty jak typowy polaczek. Jeśli ktoś grzecznie zwraca ci uwagę, że należałoby wyjaśnić szerzej jakiś temat, to wyskakujesz jak Filip z konopii z dziwnymi zarzutami i udowadniasz, że pożarłeś wszystkie rozumy. Postaraj się nie reagować agresją.
Ty piszesz o nie wchodzeniu w GA gier które wygrałeś lub które to nabyłeś w ostatnim czasie - i o tym mowa wszak w kwestii synchronizacji - tylko tego tematu już nie rozwinąłeś.
Jeśli już rozpoczynasz jakiś temat - to zrób to porządnie a nie po łebkach. Masz 10-ty poziom na SG a zachowujesz się jak żółtodziób. Wyjaśnij temat do końca dodając wiedzę którą mam ja i Ty a której nie ma bezpośrednio w samym FAQ.
Doskonale wiem jak działa synchronizacja i już dawno temu zgłaszałem to na support jako błąd do poprawy jednak nie zostało to po dziś dzień naprawione.
Comment has been collapsed.
jty mi grzecznie napisales, ja ci grzecznie odpisalem ze sie mylisz, ty mimo tego upierasz sie przy swoim mimo ze ci sie wytknie blad. I tu juz nie chodzi o pyszalkowatosc czy zawistnosc (wgl jaka zawistnosc? co ja zawistnego zrobilem? BLnalem cie czy cos), tylko o, jak wytlumaczylem, grozne wprowadzanie w blad nowych uzyszkodnikow. Bo ktos poslucha twojej rady i skonczy z rerolem, BLem, a w gorszym przypadku suspendem i brakiem wejscia w SGT GAs. Ale ciebie to nie obchodzi, wazne tylko, ze "jak ten cwok smial stwierdzic ze sie myle? *uj ze przeze mnie inni uzytkownicy moga byc narazeni na problemy, nie wazne, wazne ze musze pokazac ze ja mam racje!" - jesli cos jest pyszalkowatym polaczkowatym podejsciem, to wlasnie taka postawa.
A teraz przyklad tej tak lubianej przez ciebie "pyszalkowatości" - no genialnie pokazałeś jakim znawcą SG jesteś nawet nie potrafiąc zrobić podatawowego formatowania :D: [b] xD [/b]
Jaki temat nie zostal wytlumaczony do konca prosze ja ciebie? "Nie wchodzic w GA gry lub DLC jesli juz ta gre lub DLC posiqadasz" - co tu jest do tlumaczenia czy rozwijania? Poza tym użytkownikowi, zwłaszcza nowemu uzytkownikowi, nie jest potrzebna szczegółowa wiedza jak synchronizacja działa, ważne że jest wytłumaczone że takie coś jest, odbywa się raz na tydzień i tyle. Zwłaszcza, ze na synchronizacji nie można w 100% polegać, co wynika z przykładów które podałem. Dlatego uzytkownik powinien dostać informację brzmiącą "Nie wchodz w GA gry lub DLC jesli juz ta gre lub DLC posiqadasz" a nie "Jeśli zrobisz synchronizację to jesteś bezpieczny i wchodź w co chcesz" bo to drugie doprowadzic może go do problemów. Odpowiedzialność końcowa zawsze leży na użytkowniku nie na tym, że synchronizacja nie zadziałała. To, że synchro nie zadziałało nie bedzie w zadnym przypadku wytlumaczeniem jesli juz np dostaniesz suspenda.
Comment has been collapsed.
Mistrzu:
Comment has been collapsed.
A wgl cała dyskusja nie zaczęła się od sync'a a od twojej błędnej wypowiedzi, która nadal pozostaje niezedytowana narażając potencjalnego nowicjusza na problemy.
Comment has been collapsed.
Ona nie jest błędna - ponieważ mogę wejść w paczkę gdzie posiadam daną grę (bundle).
Identycznie z DLC.
Comment has been collapsed.
jest błędna, bo punkt którego się czepiasz nie dotyczy paczek. I jest identycznie niemal sformułowany w oficjalnym guidelines "Only enter to win games you do not already own, and do not enter to win DLC if you're missing the required base game.". I wytłumaczyłem ci również czemu i jak może to zostać przez nowicjusza źle zinterpretowane. Ale ty jak ta krowa na granicy, na argumenty pozostajesz głuchy, bo broń boziu nie może się okazać, ze się gdzieś myliłeś.
Comment has been collapsed.
A to o czym tu piszaesz jest opisane w innym punkcie -
Mam tylko jedną grę z paczki (bundle) wystawionej na GiveAway'a, czy nadal mogę w niego wejść?
Tylko za pozwoleniem twórcy GiveAway'a, jako że jest to straszna strata kiedy duplikaty gier zwyczajnie znikają w eterze. Jeśli w opisie GiveAway'a napisano, że możesz, to możesz. W przeciwnym wypadku załóż, że nie i zapytaj twórcę GivAaway'a co myśli na ten temat, a najlepiej poproś go o wyrażenie opinii w opisie.
Comment has been collapsed.
Nie da się wejść w GA gry którą posiadasz (o ile nie zaszła sytuacja z brakiem synchronizacji konta ze steam zaraz po wygranej).
Mam tylko jedną grę z paczki (bundle) wystawionej na GiveAway'a, czy nadal mogę w niego wejść?
Rozszerz opis względem oryginalnego FAQ - tu nie ma mowy o DLC.
Ponadto sugerowałbym wspomnieć o błędnej mechanice wykrywania DLC - pojawiają się na liście nawet gdy je posiadasz i trzeba to ukrywać ręcznie.
Comment has been collapsed.
da sie, co ci juz opisalem w komentarzu powyzej. DLCki tez poruszylem w komencie wyzej. A punkt do ktorego sie czepiasz jak rzep psiego ogona mimo wytkniecia ci bledu w twoim rozumowaniu juz 2krotnie dotyczy wlasnie wchodzenia w GA gier lub DLC (zauwaz ze umyslnie nie ma tam wspomniane nic o packach czy bundlach, mowa tylko o pojedynczej grze lub DLC) polrywa zarowno kwestie "nie wchodzic w wyniku braku synchronizacji", "nie wchodzic w wyniku bledu API nie zglaszajacej posiadanej gry" jak i "nie wchodzic w DLC nie wykrywane z powodu bledu w mechanice dot. DLC".
Comment has been collapsed.
Ale przecież Ty piszesz o tym co ja napisałem komentarz wyżej.
Nie atakuj mnie ponieważ ja staram się o rozwinięcie tematu ku nowym użytkownikom a nie zaś bawię się w wyszukiwanie błędów.
Ponadto: wciśnij sobie Ctrl + F i wyszukaj słowa "DLC" - gdzie zawarłeś mądrości o braku wykrywania DLC o których piszesz powyżej? Ja wiem, ty wiesz - a czytelnik wie? Właśnie o takie informacje należy tu temat rozwinąć.
Identycznie trzeba nadmienić (patrz mój pierwszy post) o temat tyczący się właśnie packów (bundle) gdzie masz grę + DLC.
Czemu od razu człowieka atakujesz zamiast dopytać się o jego intencje i zamiary?
Comment has been collapsed.
no tak sie starasz rozwinac temat ku nowym uzytkownikom, ze w swoim pierwszym poscie piszesz
"Nigdy nie wchodź w GiveAway'e gier lub DLC, które już posiadasz."
Regulamin SG mówi coś innego.
Co taki nowy uzytkownik moze zinterpretowac bardzo latwo jako zachete do wlazenia po kilka razy w to samo poki mu Sg bedzie pozwalac, co sie dla niego skonczy multiwinem i suspendem.
Czytelnik natomiast wie, ze ma nie wchodzic w cos co juz posiada. No chyba ze przeczyta twoj post, to wtedy juz nie wie.
I jak juz wspominalem, temat packów został poruszony:
Comment has been collapsed.
Tam są także zawarte DLC - i to zostało pominięte.
Duża ilość paczek to gra + DLC - i tu ma zastosowanie to o czym ja wspomniałem.
Użytkownik z twego poradnika powinien mieć wiedzę o której teraz dyskutujemy. I powinna ona być przedstawiona w formie rzeczowej, łatwej i przystępnej do wchłonięcia. To właśnie miałem na myśli. Nie musisz strzelać elaboratów.
Comment has been collapsed.
I to akurat jest kontruktywna i wartościowa uwaga, z którą w pełni się zgodzę i wzmianka o DLC została ju dodana do danego pkt FAQ. (podeślę też ticket, bo wygląda na to, ze w oficjalnej wersji FAQ również mowa tylko o grach a nie DLC). Dzięki.
Comment has been collapsed.
PS. sugerowałbym także dorzucić listę kar oraz naruszeń (i wytłumaczyć przynajmniej z grubsza) - jest dostępna na forum.
https://www.steamgifts.com/roles/guest
Comment has been collapsed.
Należy opisać i wyjaśnić tą kwestię.
Tak by żółtodziób od razu wiedział z czym to się je.
I szczególnie ważne jest tu właśnie zagadnienie synchronizacji konta - bezpośrednio wiąże się z tematem.
Zauważ, że brak wiedzy o synchronizacji mści się później na użytkowniku (sam zresztą o tym piszesz w dyskusji ze mną) - wejdzie w posiadane gry itp. Nadal twierdzisz, że nie powinien posiadać tej informacji?
Później będzie to pożerać czas moderatorów itp (reroll, niepotrzebne tłumaczenia i żale).
Comment has been collapsed.
nadal twierdzę, że uzytkownik powinien posiadać wiedzę, że nie moze wchodzić w coś co już ma, że to jego odpowiedzialność, żeby się upewnić, ze tego w co wchodzi nie ma, że jego odpowiedzialnością jest uważać na multiwiny, i uważam, ze tłumaczenie mu systemu (który i tak jest automatyczny) jest niepotrzebne, bo nawet jeśli wspomnisz o błędach, to jest wielu takich, którzy wyjdą z założenia, że błędy to na pewno rzadkośc i zaczną polegać na systemie synchronizacji, nie przeprowadzając cross-checka z własnym kontem Steam. Jeśli użytkownika tzreba czegoś od startu nauczyć, to tego, ze powinien uważać i zwracać uwagę w co wchodzi i tego, ze jak popełni błąd to wszelka odpowiedzialność za ten błąd spoczywa na nim samym.
Comment has been collapsed.
Kolejne "ale" warte uwzględnienia :
... ty wiesz - ja wiem - a użytkownika będzie dziwić, prawda?
Comment has been collapsed.
Comment has been collapsed.
879 Comments - Last post 2 minutes ago by MeguminShiro
26 Comments - Last post 13 minutes ago by OwieczkaDollyv21
10 Comments - Last post 28 minutes ago by DecadentHamster
168 Comments - Last post 36 minutes ago by tobiasreich82
221 Comments - Last post 51 minutes ago by StarPONY
410 Comments - Last post 1 hour ago by AquilaSol
1,007 Comments - Last post 2 hours ago by sensualshakti
44 Comments - Last post 3 minutes ago by raydotn
19 Comments - Last post 4 minutes ago by Fluffster
28,113 Comments - Last post 7 minutes ago by Rattacore
116 Comments - Last post 10 minutes ago by BAEuro
77 Comments - Last post 34 minutes ago by SuperT
90 Comments - Last post 34 minutes ago by Golwar
504 Comments - Last post 43 minutes ago by MayoSlice
To English users - this topic is intended for Polish users only and serves the purpose of explaining rules to these of them who doesn't understand English too well. Please keep it SPAM free to allow us to answer non-english-speaking users concerns. It is continuation of old Polish Corner topic from SGv1.
Dawno temu w SGv1 mieliśmy Polish Corner z przetłumaczonym FAQ, w którym wszyscy nowi użytkownicy mający wątpliwości co do zasad mogli swobodnie zadawać pytania i otrzymać na nie odpowiedzi, nawet jeśli mieli problemy z posługiwaniem się angielskim. Ten temat służyć ma temu samemu, tyle że w ramach SGv2.
Przedstawione tłumaczenie nie jest oficjalnym tłumaczeniem FAQ. W kwestiach spornych zawsze obowiązuje oficjalna angielska wersja. Nie jest to też dosłowne tłumaczenie - jest to tłumaczenie rozszerzonej wersji FAQ, które przygotowywałem podczas bety SGv2, a z którego implementacji ostatecznie zrezygnowano. Przeprowadziłem przegląd i edycję omawianych treści, usunąłem/dopisałem to co się zmieniło od tego czasu (brak special rules, wprowadzenie CV levels etc), ale że edycję wykonano na szybko - jeśli zauważycie jakieś błędy lub coś nieaktualnego - piszcie w komentarzach. Jeśli macie jakieś pytania lub wątpliwości - też piszcie. Polaków na SG jest ponad 50tysięcy - ktoś wam na pewno pomoże.
Korekta wykonana przez MSKOTOR - dzięki ;3
Wytyczne i Zasady
Poniższe zasady dotyczą nie tylko głównej strony SteamGifts.com, ale też pozostałych działów (Sales i Trades). Zrozumcie, że znalazły się one tutaj aby wam pomóc, a ich ignorowanie lub nieznajomość nie jest usprawiedliwieniem w przypadku ich złamania i nie uchroni was przed poniesieniem ewentualnych konsekwencji.
Na dole znajduje się słowniczek pojawiających się specjalistycznych i/lub nie przetłumaczonych zwrotów.
Ważne zasady dotyczące SteamGifts.com i wszystkich stron powiązanych
Pamiętaj, że w internecie nie da się jasno określić czy robisz sobie żarty, czy piszesz serio. Nawet w żartach nie łam więc zasad, gdyż zostanie to potraktowane i ukarane jak normalne przewinienie.
Zgłaszaj wszystkie problemy natury technicznej, dotyczące innych użytkowników lub wymagające wsparcia supportu używając właściwych sposobów komunikacji (User Report albo Support Ticket). Nigdy nie kontaktuj się z Członkami Supportu poza Support Forum; zostaniesz zignorowany, a jeśli będziesz wyjątkowo natrętny, możesz zostać ukarany.
Cierpliwie czekaj na odpowiedź na Tickety na Support Forum, nie naprzykrzaj się Członkom Supportu dodając ich na Steamie, żeby rozwiązali twój problem "teraz, zaraz, już!".
Nigdy, pod żadnym pozorem, nie podszywaj się pod członka Supportu, zostaniesz za to zawieszony (Suspended).
Żebractwo, w żadnej formie, nie będzie tolerowane. Dotyczy to również dopraszania się u developerów lub wydawców o klucze na GiveAway'e. Jeśli myślisz, że developer mógłby skorzystać ze strony by wypromować swoją grę to super, daj im znać o istnieniu SteamGifts.com, zachęć do zapoznania się z nią i pozwól samym zdecydować.
Nie umieszczaj linków do żadnych stron lub programów z rejestracją "z polecenia" (refferal linki). Nie rekrutuj użytkowników do udziału w programach działających na zasadzie piramidy finansowej.
Jedna osoba może mieć tylko jedno konto na stronie. Nie dziel się dostępem do konta z innymi osobami.
Jeśli chcesz być na bieżąco z wydarzeniami z życia strony, staraj się być aktywny na forum i czacie.
Nie oczerniaj publicznie innych użytkowników, nie dawaj publicznie do zrozumienia ani nie sugeruj łamania przez kogokolwiek zasad, tworzenia fałszywych GiveAwayów, lub niewłaściwego zachowania na stronie lub poza nią. Zamiast tego napisz Support Ticket opisujący szczegóły zdarzenia. Nie nagłaśniaj sprawy w komentarzach do GiveAwayów, na forum ani na czacie. Nie wymieniaj publicznie imienia ani nicku żadnej osoby w kontekście łamania przez nią zasad. "Polowania na Czarownice", bez względu na to czy uzasadnione czy nie, nie będą tolerowane.
Nigdy, w żadnym kontekście, nie okazuj braku szacunku wobec innych użytkowników. Dotyczy to również sugerowania łamania przez nich zasad strony, nawet pod pozorem cynicznego informowania ich o możliwym łamaniu tychże. Podaj im link do FAQ, daj znać, że powinni lepiej zapoznać się z zasadami działania strony, ale nie okazuj im braku szacunku. Zakazany jest seksizm, rasizm, dyskryminacja płciowa, seksualna czy religijna.
Nie linkuj żadnych Shock Sites, pornografii ani żadnych wyjątkowo niepokojących treści. Podając linka do materiałów NSFW (Not Safe For Work) otaguj go jako NSFW.
Nicki lub avatary NSFW są zabronione. Avatar synchronizuje się na stronie w momencie użycia funkcji Sync.
Zawsze kiedy możesz staraj się mówić i pisać po angielsku, gdyż jest to język którym posługuje się większość społeczności SteamGifts.com i który najpewniej zostanie zrozumiany przez innych użytkowników.
Dotyczące GiveAway'ów
Wystawiający i wygrywający GiveAway'a mają siedem (7) dni na ukończenie całego procesu giftowania (dostarczania gry). Wlicza się w to aktywacja wygranej na koncie Steam wygrywającego/wygrywających.
Aktywuj wygrane niezwłocznie - zabronione jest trade'owanie, sprzedaż lub ponowne wystawianie wygranej we własnym GiveAway’u.
Wygrane gry muszą zostać aktywowane na koncie Steam zwycięzcy.
Nie udostępniaj innym linków do Prywatnych GiveAway'ów, o ile twórca GiveAway'a nie wyraził na to wyraźnej zgody.
Nigdy nie wchodź w GiveAway gry lub DLC, którą/który już posiadasz. Wchodź w GiveAway DLC tylko jeśli posiadasz już podstawową grę.
Nie wymagaj żadnej opłaty lub wymiany w zamian za przystąpienie do GiveAway'a. Dotyczy to również zasad obowiązujących w grupach.
Nie oferuj trade'ów ani nie dopraszaj się gier w opisie swojego GiveAway'a.
Nie twórz GiveAway'ów na inną grę niż ta, którą zamierzasz wydać (np. nie twórz GiveAway'a DLC lub gry pisząc w opisie, że dotyczy innego DLC lub gry, które są niedostępne na stronie).
Pamiętaj że nie możesz wydać ani sprezentować nikomu gier ze swojej Biblioteki Steam. Są one na stałe przypisane do twojego konta.
Wszystkie GiveAway'e muszą dotyczyć gier możliwych do aktywowania w serwisie Steam. Nie twórz GiveAway'ów kont Steam lub innych serwisów (EVE, RIFT, Origin, Battle.Net etc).
Nie twórz GiveAway'ów guest passów, kuponów zniżkowych, kluczy beta, przedmiotów z gier (np z Team Fortress 2 czy CS:GO) ani innych specjalnych przedmiotów Steam. Zamiast tego możesz je rozdać na czacie lub forum.
Nie twórz GiveAway'ów gier ani DLC uzyskanych przez wykorzystywanie błędów/exploitów z innych stron/mediów. Dotyczy to na przykład, acz nie tylko, masowych giveaway'ów z innych stron. Taką grę możesz wystawić tylko, jeśli posiadasz dowód jej zakupu.
Jeśli tworzysz GA na klucze/gifty objęte blokadami regionalnymi wybierz odpowiedni region przy tworzeniu GiveAway'a. Jeśli regionu nie ma na liście nie twórz GA z innym regionem lub publicznego GA z informacją o blokadzie zawartą tylko w opisie GA. Zamiast tego możesz wydać taką grę na forum lub czacie, lub poczekać, aż region zostanie dodany do listy.
Staraj się podziękować użytkownikom, którzy wystawiają dla ciebie gry na GiveAway'ach. Dziękowanie nie jest wymagane, by wejść w GiveAway'a, ale mimo wszystko traktowane jest jako uprzejme zachowanie.
Dotyczące Forum i Chatu
Nie używaj czatu ani forum by trade'ować grami lub innymi przedmiotami. Do tego służy dział Trades.
Odnośnie Puzzli - nigdy, w żadnym wypadku, nie udostępniaj odpowiedzi, rozwiązań, nie sugeruj ani nie podpowiadaj, nie linkuj bezpośrednio do Prywatnego Giveaway'a, ani nie informuj jaka gra jest do wygrania. Nie proś o wyżej wymienione informacje innych użytkowników jak również nigdzie poza stroną. Rozwiązuj Puzzle samodzielnie.
Jeśli prowadzisz dyskusję na temat zawartości gier, filmów, książek lub innych mediów wydanych w przeciągu ostatnich kilku lat, zawsze używaj Spoiler Tagów (symbol tyldy po każdej stronie komentarza) jak w tym przykładzie. Na czacie musisz na początku komentarza poinformować, że zamierzasz umieścić w nim spoiler.
Jeśli chcesz umieścić na czacie, w opisie GA lub na forum jakąkolwiek formę autopromocji, zanim to zrobisz wyślij Support Ticket z prośbą o pozwolenie.
Na stronie, czacie etc zawsze zachowuj się taktownie względem wszystkich pozostałych użytkowników.
Nie żebrz ani nie oferuj trade'ów na czacie. Nie proś o gry na czacie ani forum. Nie wysyłaj prywatnych wiadomości do innych użytkowników SG prosząc ich o gry lub przedmioty Steam.
Nie prowadź rekrutacji do swoich Grup Steam na czacie. W tym celu utworzono specjalny dział forum i jest to jedyne miejsce na takie tematy. Nie spamuj ani nie zapraszaj masowo losowych użytkowników SG do swojej Grupy Steam.
Nie spamuj na czacie ani na forum.
Nigdy nie linkuj przedmiotów Steam na czacie, psuje lub wyłącza to chat wielu użytkownikom.
FAQ - Często Zadawane Pytania
Jak mogę zdobyć gry na tej stronie?
Więc sami nie rozdajecie gier?
Co to są GiveAway'e z Głosowaniem Społeczności?
A co z tymi kluczami o które prosi mnie strona?
Czy jesteście powiązani z Valve?
Czy abym mógł korzystać ze strony mój profil musi być Publiczny?
Czemu nie mogę zobaczyć Grupowego Giveaway'a z grupy której jestem członkiem?
Zmieniłem mój avatar na Steam, czemu na SteamGifts.com wyświetla się mój stary avatar?
Co to jest (P)?
Nie mam żadnych (P), jak mogę zdobyć ich więcej?
Jak mogę szybciej zdobyć (P)?
Czy dostanę swoje (P) z powrotem kiedy GiveAway się skończy?
Czy mogę wejść w GiveAway'a dla znajomego?
Czemu jeszcze nie wygrałem?
Jak mogę zwiększyć swoje szanse na wygraną?
OK, wygrałem, ale nie dostałem mojej gry, gdzie ona jest?
Na czym polegają różne typy GiveAway'ów, które mam do wyboru tworząc GA?
Jak działa Whitelista (WL)?
Jak działa Blacklista?
Czym są poziomy i jak mogę zwiększyć swój poziom (Level)?
Poziomy wzrastają niemalże wykładniczo, co oznacza, że każdy poziom wymaga dwa razy więcej Value niż poprzedni. Na przykład Poziom 4 wymaga dwa razy więcej niż 3, a 3 dwa razy więcej niż 2.
To o ile GiveAway zwiększy twój poziom zależy od wartości wydawanej gry (wartości z Amerykańskiego sklepu Steam, ponieważ ceny gier różnią się między regionami). Tak więc gra warta 20$ da ci dwa razy większą wartość do poziomu w porównaniu do gry kosztującej 10$. Są jednak jeszcze trzy dodatkowe czynniki wpływające na wartość twojego GA...
Po tym jak rozdasz tę samą grę 5 razy (nie ważne czy w jednym czy w kilku różnych GiveAwayach) jej wartość zacznie spadać. Konkretnie jej wartość będzie się obniżać o 10% za każdą dodatkową kopię poza tymi początkowymi pięcioma. Oznacza to, że jeśli np zdecydujesz się wydać 8 kopii gry kosztującej 10$, otrzymasz tylko $74.39 (10 + 10 + 10 + 10 + 10 + 9 + 8.10 + 7.29) do swojego poziomu. Dla przeciętnego użytkownika nie zmienia to wiele, ale powstrzymuje innych przed wielkim zwiększaniem swojego poziomu wykorzystując gry z darmowych promocji, price errors (błędów cenowych) czy otrzymanych od developerów.
Jeśli GiveAway jest Prywatny (Invite Only) lub Grupowy (dotyczy też Whitelist) będzie dodawał wartość do twojego poziomu tylko jeśli wejdzie w niego co najmniej 5 osób. Służy to powstrzymaniu małych grupek znajomych przed próbami oszustwa i sztucznego zawyżania swojego poziomu jak i zachęca do zwiększania "zasięgu" twoich GA.
GiveAway gry bundlowej stworzony po tym kiedy dany Bundle lub promocja wystartował zawsze będzie dawał tylko 15% swojej wartości. Na przykład, jeśli wydasz 2 kopie gry dostępnej w bundlu kosztującej na Steamie po 20$ dostaniesz tylko 6$ (3+3) wartości do twojego poziomu. Pamiętaj, że zmiany na liście gier bundlowych mogą działać wstecz, więc jeśli na przykład dziś wystartował nowy bundle, gra nie znajduje się jeszcze na liście a ty ją wydasz - twój poziom spadnie kiedy zostanie ona dodana do listy. Gry mogą zostać dodane na listę nie tylko kiedy znajdują się w bundlu ale też wskutek ich darmowego rozdawania na różnych stronach lub bardzo wysokich przecen (zazwyczaj -96% lub więcej) podczas wyprzedaży.
Obniżenie poziomu możliwe jest również kiedy podstawowa cena gry ulegnie zmianie. SG nie zapamiętuje cen gier w momencie tworzenia GA lecz pobiera je z bazy Steam. Dlatego też, kiedy cena gry na Steamie zostanie stale obniżona o tyle samo obniżona zostanie wartość GA bez względu na to kiedy zostało utworzone. Na przykład, jeśli stworzysz GA na nie-bundlową grę kosztującą 50$ otrzymasz 50$ Value do konta. Jeśli jednak za 2 lata cena tej gry na Steam zostanie stale obniżona z 50$ do 20$, to za te dwa lata Value twojego konta zostanie obniżone o 30$ (różnica między 50$ a 20$). W skrajnych przypadkach (kiedy np masz Value równe lub prawie równe wymaganemu na dany poziom) może to spowodować obniżenie twojego poziomu na SG.
Zwycięzca otrzymał ode mnie grę, ale nie oznaczył jej jako otrzymanej (received), co robić?
Czy używanie tej strony jest bezpieczne?
Co muszę zrobić, żeby dołączyć do strony?
Skąd będę wiedział, że wygrałem?
Stworzyłem GiveAway'a, ale teraz już go nie chcę, jak mogę go usunąć?
Gry z którą chcę zrobić GiveAway’a nie ma na liście. Co mam zrobić w takim przypadku?
Co to jest GiveAway Slot?
Jak mogę zwiększyć ilość moich GiveAway Slot'ów?
Jak mogę zrobić Wyróżnionego GiveAway'a?
Jak mogę zrobić GiveAway dla 50 kopii?
Jak zmienić moje konto na SteamGifts.com na Konto Developerskie?
Mam tylko jedną grę lub DLC z paczki (bundle) wystawionej na GiveAway'a, czy nadal mogę w niego wejść?
Zostałem zawieszony (suspended) za "inappropriate behaviour" ("niewłaściwe zachowanie"), co to znaczy?
OK, skoro nie mogę robić GiveAway'ów na kupony, to co mogę z nimi zrobić?
Słowniczek:
Parę angielskich sformułowań pozostawionych w Wytycznych i FAQ tłumaczenie których zaburzyło by sens zdań, lub utrudniło ich zrozumienie w odniesieniu do strony.
GiveAway / GA - Dosłownie "rozdawać" - Rodzaj loterii na której opiera się cała społeczność. Twórca tworzy GA dla gry którą chce wydać na stronie, użytkownicy w nią wchodzą, algorytm wybiera losowego zwycięzcę któremu twórca wysyła wygraną.
Grupa Steam / Steam Group - logiczne, grupa na steamie, ale w odniesieniu do SG zazwyczaj grupa stworzona po to by między sobą wymieniać GiveAway'e zarezerwowane tylko dla członków tej grupy.
NSFW / Not Safe For Work - dosł. "Nieodpowiedni w Pracy" - ogólnie wszelkiego rodzaju strony treści, których nie chciałbyś kliknąć przypadkowo podczas gdy za twoimi plecami stoi twój szef, nauczyciel, rodzic etc. Wszelkiego rodzaju zdjęcia lub nagrania zawierające treści, które mogą urazić inne osoby, takie jak nagość, przemoc, profanacja etc.
Puzzle - gry umysłowe tworzone przez użytkowników. Pozostawiają oni na forum wskazówki lub linki, które mają ci pomóc w rozwiązaniu zagadki w nagrodę za co otrzymasz link do GA. Tutaj dostępny jest poradnik do rozwiązywania puzzli w wersji angielskiej
Reroll - ponowne wytypowanie zwycięzcy GA.
Shock Site - dosł. "Szokująca Strona" - Strona zawierająca ekstremalnie kontrowersyjny materiał, choć z wyglądu lub linku nic na to nie wskazuje. Zamieszcza się ją, żeby "wrobić" innych użytkowników w kliknięcie linka do niej i zszokowanie/zniesmaczenie ich. Takie strony są surowo zabronione na SG.
Special rule(s) - dosł. specjalne zasady – w czasach SGv1 przy tworzeniu prywatnych GiveAway’ów dozwolone było ustalanie własnych reguł (np. mogą uczestniczyć tylko użytkownicy posiadający mniej niż 200 gier na steamie, musisz napisać komentarz po wejściu w GA inaczej poproszę o reroll itp.). Obecnie takie zasady są niedopuszczalne.
SteamGifts.com / SG / Sieć / Network - strona na której jesteś jak i jej społeczność. Sieć lub Network to sieć wszystkich powiązanych ze sobą stron, czyli SteamGifts.com działy Sales i Trades.
Support / Support Members / Support Volunteers / Członkowie Supportu / Staff - grupa doświadczonych użytkowników dobrowolnie i nieodpłatnie pomagających w zarządzaniu stroną i siecią. Są odpowiedzialni za rozwiązywanie wszystkich sporów, problemów i dbanie o przestrzeganie zasad na stronie. Istnieją 3 poziomy Supportu - Support, Moderator i Super Mod mający wszyscy inne zadania i uprawnienia.
Support Forum - miejsce gdzie Członkowie Supportu rozwiązują problemy i inne kwestie zgłoszone przez użytkowników w Ticketach. Możesz je wyświetlić klikając przycisk Support u góry strony.
Suspended / Suspension / Zawieszony - w społeczności SG nie używa się sformułowania ban czy zbanowany, gdyż jest ono zarezerwowane dla osób które dokonały poważnych przewinień i ich konta zostały trwale zbanowane usuwając tychże ze strony. Zamiast tego w większości przypadków używa się Zawieszenia / Suspension jako kary dla użytkowników łamiących regulamin. Osoba zawieszona nie może przez określony czas korzystać ze strony tak jakby była zbanowana. Czas ten zależy od przewinienia i może liczyć od kilku dni do kilku tygodni lub miesięcy.
Ticket / Support Ticket - Zgłoszenie wysłane przez użytkownika do Supportu. Aby je wysłać wybierz strzałkę obok Support u góry strony a następnie Create a Ticket.
Trade – dosł. „handel” – handlowanie i/lub wymiana gier w postaci steam giftów lub kluczy na inne gry, przedmioty lub pieniądze.
User - Użytkownik
Whitelist i Blacklist - dosł. Biała lista i Czarna lista - lista użytkowników których lubisz / nie lubisz i chcesz / nie chcesz w swoich GiveAway'ach. Użytkowników dodanych na Whiteliste możesz jednym kliknięciem zaprosić do widocznego tylko dla nich i/lub wybranych grup GiveAway'a, użytkownicy z Blacklist nie widzą twoich GiveAwayów na stronie w ogóle i nie mogą w nie wchodzić.
Comment has been collapsed.