To English users - this topic is intended for Polish users only and serves the purpose of explaining rules to these of them who doesn't understand English too well. Please keep it SPAM free to allow us to answer non-english-speaking users concerns. It is continuation of old Polish Corner topic from SGv1.


Dawno temu w SGv1 mieliśmy Polish Corner z przetłumaczonym FAQ, w którym wszyscy nowi użytkownicy mający wątpliwości co do zasad mogli swobodnie zadawać pytania i otrzymać na nie odpowiedzi, nawet jeśli mieli problemy z posługiwaniem się angielskim. Ten temat służyć ma temu samemu, tyle że w ramach SGv2.

Przedstawione tłumaczenie nie jest oficjalnym tłumaczeniem FAQ. W kwestiach spornych zawsze obowiązuje oficjalna angielska wersja. Nie jest to też dosłowne tłumaczenie - jest to tłumaczenie rozszerzonej wersji FAQ, które przygotowywałem podczas bety SGv2, a z którego implementacji ostatecznie zrezygnowano. Przeprowadziłem przegląd i edycję omawianych treści, usunąłem/dopisałem to co się zmieniło od tego czasu (brak special rules, wprowadzenie CV levels etc), ale że edycję wykonano na szybko - jeśli zauważycie jakieś błędy lub coś nieaktualnego - piszcie w komentarzach. Jeśli macie jakieś pytania lub wątpliwości - też piszcie. Polaków na SG jest ponad 50tysięcy - ktoś wam na pewno pomoże.

Korekta wykonana przez MSKOTOR - dzięki ;3


Wytyczne i Zasady

Poniższe zasady dotyczą nie tylko głównej strony SteamGifts.com, ale też pozostałych działów (Sales i Trades). Zrozumcie, że znalazły się one tutaj aby wam pomóc, a ich ignorowanie lub nieznajomość nie jest usprawiedliwieniem w przypadku ich złamania i nie uchroni was przed poniesieniem ewentualnych konsekwencji.

Na dole znajduje się słowniczek pojawiających się specjalistycznych i/lub nie przetłumaczonych zwrotów.

Ważne zasady dotyczące SteamGifts.com i wszystkich stron powiązanych

  • Pamiętaj, że w internecie nie da się jasno określić czy robisz sobie żarty, czy piszesz serio. Nawet w żartach nie łam więc zasad, gdyż zostanie to potraktowane i ukarane jak normalne przewinienie.

  • Zgłaszaj wszystkie problemy natury technicznej, dotyczące innych użytkowników lub wymagające wsparcia supportu używając właściwych sposobów komunikacji (User Report albo Support Ticket). Nigdy nie kontaktuj się z Członkami Supportu poza Support Forum; zostaniesz zignorowany, a jeśli będziesz wyjątkowo natrętny, możesz zostać ukarany.

  • Cierpliwie czekaj na odpowiedź na Tickety na Support Forum, nie naprzykrzaj się Członkom Supportu dodając ich na Steamie, żeby rozwiązali twój problem "teraz, zaraz, już!".

  • Nigdy, pod żadnym pozorem, nie podszywaj się pod członka Supportu, zostaniesz za to zawieszony (Suspended).

  • Żebractwo, w żadnej formie, nie będzie tolerowane. Dotyczy to również dopraszania się u developerów lub wydawców o klucze na GiveAway'e. Jeśli myślisz, że developer mógłby skorzystać ze strony by wypromować swoją grę to super, daj im znać o istnieniu SteamGifts.com, zachęć do zapoznania się z nią i pozwól samym zdecydować.

  • Nie umieszczaj linków do żadnych stron lub programów z rejestracją "z polecenia" (refferal linki). Nie rekrutuj użytkowników do udziału w programach działających na zasadzie piramidy finansowej.

  • Jedna osoba może mieć tylko jedno konto na stronie. Nie dziel się dostępem do konta z innymi osobami.

  • Jeśli chcesz być na bieżąco z wydarzeniami z życia strony, staraj się być aktywny na forum i czacie.

  • Nie oczerniaj publicznie innych użytkowników, nie dawaj publicznie do zrozumienia ani nie sugeruj łamania przez kogokolwiek zasad, tworzenia fałszywych GiveAwayów, lub niewłaściwego zachowania na stronie lub poza nią. Zamiast tego napisz Support Ticket opisujący szczegóły zdarzenia. Nie nagłaśniaj sprawy w komentarzach do GiveAwayów, na forum ani na czacie. Nie wymieniaj publicznie imienia ani nicku żadnej osoby w kontekście łamania przez nią zasad. "Polowania na Czarownice", bez względu na to czy uzasadnione czy nie, nie będą tolerowane.

  • Nigdy, w żadnym kontekście, nie okazuj braku szacunku wobec innych użytkowników. Dotyczy to również sugerowania łamania przez nich zasad strony, nawet pod pozorem cynicznego informowania ich o możliwym łamaniu tychże. Podaj im link do FAQ, daj znać, że powinni lepiej zapoznać się z zasadami działania strony, ale nie okazuj im braku szacunku. Zakazany jest seksizm, rasizm, dyskryminacja płciowa, seksualna czy religijna.

  • Nie linkuj żadnych Shock Sites, pornografii ani żadnych wyjątkowo niepokojących treści. Podając linka do materiałów NSFW (Not Safe For Work) otaguj go jako NSFW.

  • Nicki lub avatary NSFW są zabronione. Avatar synchronizuje się na stronie w momencie użycia funkcji Sync.

  • Zawsze kiedy możesz staraj się mówić i pisać po angielsku, gdyż jest to język którym posługuje się większość społeczności SteamGifts.com i który najpewniej zostanie zrozumiany przez innych użytkowników.

Dotyczące GiveAway'ów

  • Wystawiający i wygrywający GiveAway'a mają siedem (7) dni na ukończenie całego procesu giftowania (dostarczania gry). Wlicza się w to aktywacja wygranej na koncie Steam wygrywającego/wygrywających.

  • Aktywuj wygrane niezwłocznie - zabronione jest trade'owanie, sprzedaż lub ponowne wystawianie wygranej we własnym GiveAway’u.

  • Wygrane gry muszą zostać aktywowane na koncie Steam zwycięzcy.

  • Nie udostępniaj innym linków do Prywatnych GiveAway'ów, o ile twórca GiveAway'a nie wyraził na to wyraźnej zgody.

  • Nigdy nie wchodź w GiveAway gry lub DLC, którą/który już posiadasz. Wchodź w GiveAway DLC tylko jeśli posiadasz już podstawową grę.

  • Nie wymagaj żadnej opłaty lub wymiany w zamian za przystąpienie do GiveAway'a. Dotyczy to również zasad obowiązujących w grupach.

  • Nie oferuj trade'ów ani nie dopraszaj się gier w opisie swojego GiveAway'a.

  • Nie twórz GiveAway'ów na inną grę niż ta, którą zamierzasz wydać (np. nie twórz GiveAway'a DLC lub gry pisząc w opisie, że dotyczy innego DLC lub gry, które są niedostępne na stronie).

  • Pamiętaj że nie możesz wydać ani sprezentować nikomu gier ze swojej Biblioteki Steam. Są one na stałe przypisane do twojego konta.

  • Wszystkie GiveAway'e muszą dotyczyć gier możliwych do aktywowania w serwisie Steam. Nie twórz GiveAway'ów kont Steam lub innych serwisów (EVE, RIFT, Origin, Battle.Net etc).

  • Nie twórz GiveAway'ów guest passów, kuponów zniżkowych, kluczy beta, przedmiotów z gier (np z Team Fortress 2 czy CS:GO) ani innych specjalnych przedmiotów Steam. Zamiast tego możesz je rozdać na czacie lub forum.

  • Nie twórz GiveAway'ów gier ani DLC uzyskanych przez wykorzystywanie błędów/exploitów z innych stron/mediów. Dotyczy to na przykład, acz nie tylko, masowych giveaway'ów z innych stron. Taką grę możesz wystawić tylko, jeśli posiadasz dowód jej zakupu.

  • Jeśli tworzysz GA na klucze/gifty objęte blokadami regionalnymi wybierz odpowiedni region przy tworzeniu GiveAway'a. Jeśli regionu nie ma na liście nie twórz GA z innym regionem lub publicznego GA z informacją o blokadzie zawartą tylko w opisie GA. Zamiast tego możesz wydać taką grę na forum lub czacie, lub poczekać, aż region zostanie dodany do listy.

  • Staraj się podziękować użytkownikom, którzy wystawiają dla ciebie gry na GiveAway'ach. Dziękowanie nie jest wymagane, by wejść w GiveAway'a, ale mimo wszystko traktowane jest jako uprzejme zachowanie.

Dotyczące Forum i Chatu

  • Nie używaj czatu ani forum by trade'ować grami lub innymi przedmiotami. Do tego służy dział Trades.

  • Odnośnie Puzzli - nigdy, w żadnym wypadku, nie udostępniaj odpowiedzi, rozwiązań, nie sugeruj ani nie podpowiadaj, nie linkuj bezpośrednio do Prywatnego Giveaway'a, ani nie informuj jaka gra jest do wygrania. Nie proś o wyżej wymienione informacje innych użytkowników jak również nigdzie poza stroną. Rozwiązuj Puzzle samodzielnie.

  • Jeśli prowadzisz dyskusję na temat zawartości gier, filmów, książek lub innych mediów wydanych w przeciągu ostatnich kilku lat, zawsze używaj Spoiler Tagów (symbol tyldy po każdej stronie komentarza) jak w tym przykładzie. Na czacie musisz na początku komentarza poinformować, że zamierzasz umieścić w nim spoiler.

  • Jeśli chcesz umieścić na czacie, w opisie GA lub na forum jakąkolwiek formę autopromocji, zanim to zrobisz wyślij Support Ticket z prośbą o pozwolenie.

  • Na stronie, czacie etc zawsze zachowuj się taktownie względem wszystkich pozostałych użytkowników.

  • Nie żebrz ani nie oferuj trade'ów na czacie. Nie proś o gry na czacie ani forum. Nie wysyłaj prywatnych wiadomości do innych użytkowników SG prosząc ich o gry lub przedmioty Steam.

  • Nie prowadź rekrutacji do swoich Grup Steam na czacie. W tym celu utworzono specjalny dział forum i jest to jedyne miejsce na takie tematy. Nie spamuj ani nie zapraszaj masowo losowych użytkowników SG do swojej Grupy Steam.

  • Nie spamuj na czacie ani na forum.

  • Nigdy nie linkuj przedmiotów Steam na czacie, psuje lub wyłącza to chat wielu użytkownikom.


FAQ - Często Zadawane Pytania

Jak mogę zdobyć gry na tej stronie?

  • Użytkownik tworzy GiveAway'a gry, której ma wolną kopię. GiveAway trwa, a kiedy się skończy twórca przekazuje zwycięzcy grę.

Więc sami nie rozdajecie gier?

  • Zazwyczaj nie, sama strona nie posiada żadnych gier, to użytkownicy rozdają gry między sobą, a strona, administracja oraz Członkowie Supportu nie mają żadnego kontaktu z przekazywanymi grami. Jedynym wyjątkiem są pojawiające się czasami GiveAway'e na które odbywa się Głosowanie Społeczności.

Co to są GiveAway'e z Głosowaniem Społeczności?

  • Od czasu do czasu na SteamGifts.com pojawia się głosowanie, którą grę (spośród trzech możliwych) użytkownicy najchętniej zobaczyliby w GiveAway'u. Kiedy głosowanie dobiegnie końca strona automatycznie tworzy GiveAway'a bazując na wynikach tego głosowania. Te GiveAway'e można rozpoznać poprzez ikonkę "kciuka w górę" znajdującego się przy nich.

A co z tymi kluczami o które prosi mnie strona?

  • Twórca GiveAway'a może, wedle własnego uznania, zapisać klucz na stronie używając specjalnej listy. Służy to ułatwieniu wysyłania wygranych w GiveAway'ach zawierających wiele kluczy. Żaden Członek Supportu nie ma wglądu w te klucze, są one widzialne tylko dla twórcy GiveAway'a dopóki nie kliknie przycisku "unsent" zmieniając go na "sent". Po tej zmianie klucz stanie się widoczny dla zwycięzcy GiveAway'a.

Czy jesteście powiązani z Valve?

  • Nie, w żadnym wypadku, strona używa tylko interfejsu Steam OpenID by łączyć się z twoim kontem Steam.

Czy abym mógł korzystać ze strony mój profil musi być Publiczny?

  • Nie, ale jest to istotne do synchronizowania ze stroną i jest ogólnie dobrym pomysłem, ponieważ pozwala stronie na trzymanie aktualnej listy twoich gier i filtrowanie GiveAway'ów. Jeśli twój profil ustawiony jest jako Prywatny, wtedy raz w tygodniu będziesz musiał na chwilę zmienić jego ustawienia na Publiczny i dokonać ręcznej synchronizacji poprzez kliknięcie małej strzałki znajdującej się koło liczby punktów i poziomu konta SG i wybraniu opcji „Sync with Steam” => „Sync Account”.

Czemu nie mogę zobaczyć Grupowego Giveaway'a z grupy której jestem członkiem?

  • Najprawdopodobniej twoje konto nie jest zsynchronizowane, użyj przycisku Sync aby uaktualnić listę grup których jesteś członkiem.

Zmieniłem mój avatar na Steam, czemu na SteamGifts.com wyświetla się mój stary avatar?

  • Musisz zsynchronizować swoje konto SteamGifts.com, żeby zaktualizować swój avatar.

Co to jest (P)?

  • Literka z alfabetu, ale w tym kontekście chodzi o Punkty, walutę której używasz na stronie, żeby wchodzić w GiveAway'e.

Nie mam żadnych (P), jak mogę zdobyć ich więcej?

  • Musisz po prostu poczekać, punkty generują się wraz z czasem kiedy użytkownicy tworzą GiveAway'e.

Jak mogę szybciej zdobyć (P)?

  • Poczekaj dłużej, punkty generują się tylko i wyłącznie wraz z tworzeniem GiveAwayów, więc im większy ruch na stronie tym więcej punktów regeneruje się dla wszystkich użytkowników.

Czy dostanę swoje (P) z powrotem kiedy GiveAway się skończy?

  • Nie, kiedy już wydasz punkty na wejście w GiveAway'a, możesz przed jego zakończeniem z niego wyjść - wtedy odzyskasz punkty. Jednak nie odzyskasz punktów z GiveAway'ów które już się skończyły.

Czy mogę wejść w GiveAway'a dla znajomego?

  • Nie, możesz wejść tylko dla samego siebie, a twoi znajomi mogą wejść dla siebie. Wygrane i otrzymane gry muszą zostać niezwłocznie aktywowane na koncie które wygrało GiveAway'a.

Czemu jeszcze nie wygrałem?

  • Rachunek Prawdopodobieństwa. Jeśli będziesz wchodził w GiveAway'e w końcu wygrasz. Im więcej osób jest w GiveAway'u tym mniejszą szansę ma każda z nich na wygraną. Zwycięzca jest zawsze wybierany losowo i na jego wybór nikt ani nic nie ma wpływu. Więc to nie tak, że to strona cię nienawidzi, po prostu kontynuuj wchodzenie w GiveAway'e i w swoim czasie w końcu wygrasz.

Jak mogę zwiększyć swoje szanse na wygraną?

  • Wchodź w więcej GiveAway'ow z mniejszą ilością uczestników biorących w nich udział. Im większa ilość uczestników w GiveAway'u tym mniejszą masz szansę wygrać.

OK, wygrałem, ale nie dostałem mojej gry, gdzie ona jest?

  • Bardzo prawdopodobne, że już czeka na ciebie na twojej skrzynce mailowej na adresie na który zarejestrowałeś konto. Jednak nie bądź nazbyt niecierpliwy. Twórca GiveAwaya ma 7 dni aby się z tobą skontaktować, jeśli ty sam kontaktujesz się z nim przed upływem 24 godzin jesteś zwyczajnie niegrzeczny! Daj twórcy czas, zamiast zrażać go do siebie od samego początku. Twórca ma cały tydzień zanim możesz oznaczyć GiveAway jako "not received" (nieotrzymany). Jeśli minęło już 6 dni od zakończenia GiveAway’a możesz spróbować dodać jego twórcę do przyjaciół na Steam i przypomnieć mu o wysłaniu gry.

Na czym polegają różne typy GiveAway'ów, które mam do wyboru tworząc GA?

  • Everyone(Wszyscy) - Jak sama nazwa wskazuje, GA będzie dostępny dla wszystkich użytkowników.
  • Invite Only(Prywatny) - Te GiveAway'e nie są dostępne na głównej stronie, zamiast tego pozostają ukryte. Tylko użytkownicy posiadający link do GiveAway'a będą w stanie do niego wejść. Pozwala to podzielić się linkiem tylko z wybranymi osobami. Wielu użytkowników wykorzystuje również Prywatne GA do tworzenia Puzzli.
  • Whitelist / Steam Groups (Whitelista / Grupy Steam) - Ta opcja umożliwia ci ograniczyć widoczność GiveAway'a tylko do członków wybranej Grupy (grup) Steam i/lub użytkowników, których dodałeś do swojej Whitelisty. Użytkownicy nie znajdujący się na twojej Whiteliście i/lub w wybranych grupach nie będą w stanie wejść w twojego grupowego GA, nawet jeżeli będą znali link.

Jak działa Whitelista (WL)?

  • Kiedy wejdziesz na profil innego użytkownika zobaczysz po lewej stronie przycisk z sercem. Jeśli go klikniesz dodasz tego użytkownika do swojej Whitelisty. Jeśli klikniesz ponownie - usuniesz go z niej. Przy tworzeniu GiveAway'a możesz wybrać opcję Whitelist - taki GA będzie widoczny tylko dla użytkowników z twojej WL i tylko oni będą mogli w niego wejść. Jeśli w trakcie trwania GA dodasz kogoś do WL będzie mógł on wejść do trwających WL GA. Jeśli jednak usuniesz kogoś z WL w trakcie trwania GA jego wejścia nadal będą się liczyły i nadal może on wygrać. Jedynie nie będzie w stanie wchodzić w twoje kolejne Whitelist GiveAway'e.

Jak działa Blacklista?

  • Na profilu użytkownika po lewej stronie możesz zauważyć przycisk z przekreślonym okręgiem. Kliknięcie go doda użytkownika do twojej Blacklisty. Oznacza to, ze ten użytkownik nie będzie już widział twoich GiveAwayów na głównej stronie. Nie będzie ich również widział ani nie będzie mógł w nie wejść, nawet mając linka do GA. Jeśli użytkownik wszedł w twój GA zanim dodałeś go do Blacklisty jego wejście nadal się liczy i nadal może on wygrać.

Czym są poziomy i jak mogę zwiększyć swój poziom (Level)?

  • Poziomy reprezentują twój udział w społeczności mierząc to jaką wartość gier oddałeś innym użytkownikom. Kiedy użytkownik tworzy GA, a zwycięzca oznaczy go jako otrzymany, poziom twórcy wzrasta o konkretną wartość (Value) w nagrodę pozwalając mu na dostęp do dodatkowych GiveAway'ów. Poziomy wahają się od 0 do 10. Poziom 0 to domyślny poziom z którym startuje każdy nowy użytkownik, podczas gdy poziom 10 to najwyższy możliwy poziom do zdobycia. Jeśli najedziesz kursorem myszy na pasek poziomu na profilu użytkownika zobaczysz jego dokładny poziom zaokrąglony do 2 miejsc po przecinku. Pozwoli ci to np określić jak dużo brakuje jeszcze do awansu na następny poziom.
    Poziomy wzrastają niemalże wykładniczo, co oznacza, że każdy poziom wymaga dwa razy więcej Value niż poprzedni. Na przykład Poziom 4 wymaga dwa razy więcej niż 3, a 3 dwa razy więcej niż 2.
    To o ile GiveAway zwiększy twój poziom zależy od wartości wydawanej gry (wartości z Amerykańskiego sklepu Steam, ponieważ ceny gier różnią się między regionami). Tak więc gra warta 20$ da ci dwa razy większą wartość do poziomu w porównaniu do gry kosztującej 10$. Są jednak jeszcze trzy dodatkowe czynniki wpływające na wartość twojego GA...
    Po tym jak rozdasz tę samą grę 5 razy (nie ważne czy w jednym czy w kilku różnych GiveAwayach) jej wartość zacznie spadać. Konkretnie jej wartość będzie się obniżać o 10% za każdą dodatkową kopię poza tymi początkowymi pięcioma. Oznacza to, że jeśli np zdecydujesz się wydać 8 kopii gry kosztującej 10$, otrzymasz tylko $74.39 (10 + 10 + 10 + 10 + 10 + 9 + 8.10 + 7.29) do swojego poziomu. Dla przeciętnego użytkownika nie zmienia to wiele, ale powstrzymuje innych przed wielkim zwiększaniem swojego poziomu wykorzystując gry z darmowych promocji, price errors (błędów cenowych) czy otrzymanych od developerów.
    Jeśli GiveAway jest Prywatny (Invite Only) lub Grupowy (dotyczy też Whitelist) będzie dodawał wartość do twojego poziomu tylko jeśli wejdzie w niego co najmniej 5 osób. Służy to powstrzymaniu małych grupek znajomych przed próbami oszustwa i sztucznego zawyżania swojego poziomu jak i zachęca do zwiększania "zasięgu" twoich GA.
    GiveAway gry bundlowej stworzony po tym kiedy dany Bundle lub promocja wystartował zawsze będzie dawał tylko 15% swojej wartości. Na przykład, jeśli wydasz 2 kopie gry dostępnej w bundlu kosztującej na Steamie po 20$ dostaniesz tylko 6$ (3+3) wartości do twojego poziomu. Pamiętaj, że zmiany na liście gier bundlowych mogą działać wstecz, więc jeśli na przykład dziś wystartował nowy bundle, gra nie znajduje się jeszcze na liście a ty ją wydasz - twój poziom spadnie kiedy zostanie ona dodana do listy. Gry mogą zostać dodane na listę nie tylko kiedy znajdują się w bundlu ale też wskutek ich darmowego rozdawania na różnych stronach lub bardzo wysokich przecen (zazwyczaj -96% lub więcej) podczas wyprzedaży.
    Obniżenie poziomu możliwe jest również kiedy podstawowa cena gry ulegnie zmianie. SG nie zapamiętuje cen gier w momencie tworzenia GA lecz pobiera je z bazy Steam. Dlatego też, kiedy cena gry na Steamie zostanie stale obniżona o tyle samo obniżona zostanie wartość GA bez względu na to kiedy zostało utworzone. Na przykład, jeśli stworzysz GA na nie-bundlową grę kosztującą 50$ otrzymasz 50$ Value do konta. Jeśli jednak za 2 lata cena tej gry na Steam zostanie stale obniżona z 50$ do 20$, to za te dwa lata Value twojego konta zostanie obniżone o 30$ (różnica między 50$ a 20$). W skrajnych przypadkach (kiedy np masz Value równe lub prawie równe wymaganemu na dany poziom) może to spowodować obniżenie twojego poziomu na SG.

Zwycięzca otrzymał ode mnie grę, ale nie oznaczył jej jako otrzymanej (received), co robić?

  • Jeśli minęło 7 dni a próby kontaktu ze zwycięzcą zawiodły - skontaktuj się z Supportem. Sprawdzą czy gra została aktywowana na koncie zwycięzcy i jeśli tak oznaczą ją jako otrzymaną.

Czy używanie tej strony jest bezpieczne?

  • Strona używa OpenID do połączenia twojego konta z kontem Steam. Kiedy się logujesz zostajesz przekierowany na oficjalną stronę Steam gdzie następuje twoja autoryzacja. Jeśli zalogujesz się tam poprawnie Steam przesyła do nas tylko twój 64bitowy Steam ID, który jest informacją publiczną (np 76561198020696458). Nasze strony są bardzo dobrze zabezpieczone, ale nawet gdyby ktoś kiedykolwiek zhakował naszą bazę danych i uzyskał dostęp do wszystkich zawartych w niej informacji to i tak jesteś bezpieczny, gdyż wszystkie znane i przechowywane przez nas informacje to i tak dane publiczne (m.in twój avatar, lista gier czy grupy steam). Nasze strony zostały wielokrotnie zweryfikowane przez moderatorów na oficjalnym forum Steam. Mamy setki tysięcy użytkowników, a dział Sales jest przyklejony i rekomendowany na forum Steam do śledzenia wyprzedaży i obniżek cen.

Co muszę zrobić, żeby dołączyć do strony?

  • Musisz posiadać na swoim koncie Steam gry o wartości co najmniej 100 dolarów amerykańskich. Strona nie liczy wartości gier które były dostępne za darmo lub sprzedawane w ramach bundli (paczek), więc niestety nie możesz użyć innych stron podliczających wartość konta by sprawdzić czy się kwalifikujesz. Lista gier wykluczonych z podliczania wartości konta jest podlinkowana kiedy użytkownik nie przejdzie pozytywnej weryfikacji. Twoje konto Steam musi być ustawione na publiczne podczas rejestracji.

Skąd będę wiedział, że wygrałem?

  • W prawym górnym rogu strony, tam gdzie znajdują się wszystkie główne przyciski menu, obok przycisku Messages pojawi się ikonka Trofeum z liczbą obok. Jeśli jesteś zalogowany, będzie ona widoczna na wszystkich stronach SteamGifts.com. Kliknięcie w ten przycisk przekieruje cię na stronę Won GiveAways gdzie zobaczysz swoje wygrane. Dodatkowo po pierwszym zalogowaniu na stronę / odświeżeniu strony o wygranej poinformuje cię wyskakujące okno informacyjne z gifem space cat’a

Stworzyłem GiveAway'a, ale teraz już go nie chcę, jak mogę go usunąć?

  • Wejdź w GiveAway'a. Na lewo, obok wszystkich komentarzy zobaczysz zestaw opcji. Na dole znajdziesz przycisk "Delete GiveAway", kliknij w niego, a usuniesz GiveAway'a. Pamiętaj też, że spowoduje to trwałe usunięcie Slotu GiveAway’a za każdą kopię na którą był GiveAway, obniżając liczbę równoczesnych GiveAway'ów które możesz stworzyć. Na przykład jeśli miałeś 3 GiveAway Sloty i usuniesz GiveAway'a 2 kopii Starbound będziesz mógł później mieć tylko jednego aktywnego GiveAway'a w danym momencie. Własnoręczne usunięcie GiveAway'a możliwe jest tylko zanim ten się skończy. Jeśli chcesz usunąć już zakończony GiveAway (przed wysłaniem gry dla zwycięzcy) musisz napisać Support Ticket. Jednak moderatorzy nie muszą zaaprobować usunięcia takiego GiveAway’a i musisz pogodzić się z posiadaniem niedoręczonych GiveAway’ów na swoim profilu.

Gry z którą chcę zrobić GiveAway’a nie ma na liście. Co mam zrobić w takim przypadku?

  • W przypadku gdy gra rozdawana była na różnych stronach trzecich za darmo, zostaje ona usunięta z listy wyboru przy tworzeniu GA. Jeżeli jednak gra nie była rozdawana za darmo, a nie ma jej na liście gier przy tworzeniu GA, możesz stworzyć Support Ticket w kategorii „Add Game to List”.

Co to jest GiveAway Slot?

  • Na stronie każdy startuje z trzema (3) dostępnymi slotami na GiveAway'e. Każda kopia gry zajmuje jeden (1) slot. Oznacza to, że nowy użytkownik może stworzyć trzy GiveAway'e na pojedynczą kopię gry, lub jednego GiveAway'a na trzy kopie tej samej gry.

Jak mogę zwiększyć ilość moich GiveAway Slot'ów?

  • Tworząc i kończąc GiveAway'e (to jest wysyłając grę do zwycięzcy) zdobywasz dodatkowe Sloty. Ilość Slotów jest liczona wedle formuły: 3 + (Dostarczone Gry * 0.33) – Twoje Aktualnie Trwające GiveAway’e – Sloty Stracone w Wyniku Usunięcia GiveAway’ów = łączna ilość wolnych Slotów Giveaway (cyfry po przecinku zaokrąglane są w górę).

Jak mogę zrobić Wyróżnionego GiveAway'a?

  • Jedyne co musisz zrobić to utworzyć Public GiveAway na 50 lub więcej kopii. SteamGifts.com automatycznie wyróżni ten GiveAway jak tylko stanie się on aktywny.

Jak mogę zrobić GiveAway dla 50 kopii?

  • Możesz zwiększyć liczbę GiveAway Slot'ów tworząc GiveAway'e i dostarczając wygrane zwycięzcom. Jeśli proces ten uważasz za zbyt powolny możesz także poprosić o dodatkowe Sloty pisząc Support Ticket, jednak pamiętaj, że w tym przypadku decyzja należy do Członka Supportu. Konta Developerskie (Developer Account) mają nieograniczoną liczbę GiveAwayów i kopii które mogą tworzyć.

Jak zmienić moje konto na SteamGifts.com na Konto Developerskie?

  • Wysłać Support Ticket prosząc o zmianę typu konta, no i oczywiście być developerem lub przedstawicielem wydawcy.

Mam tylko jedną grę lub DLC z paczki (bundle) wystawionej na GiveAway'a, czy nadal mogę w niego wejść?

  • Tylko za pozwoleniem twórcy GiveAway'a, jako że jest to straszna strata kiedy duplikaty gier zwyczajnie znikają w eterze. Jeśli w opisie GiveAway'a napisano, że możesz, to możesz. W przeciwnym wypadku załóż, że nie i zapytaj twórcę GivAaway'a co myśli na ten temat, a najlepiej poproś go o wyrażenie opinii w opisie.

Zostałem zawieszony (suspended) za "inappropriate behaviour" ("niewłaściwe zachowanie"), co to znaczy?

  • Znaczy to, że powinieneś przeczytać FAQ i Wytyczne, zanim złamałeś zasady obowiązujące w społeczności SteamGifts.com. Kiedy zawieszenie się skończy będziesz mógł wrócić do normalnego korzystania ze strony. Jeśli uważasz, że zostałeś niesprawiedliwie osądzony możesz się odwołać przez Support Ticket, ale pamiętaj - nie przekręcaj faktów ani nie przeinaczaj ich, Członkowie Supportu kontaktują się między sobą i łatwo wykryją takie machinacje.

OK, skoro nie mogę robić GiveAway'ów na kupony, to co mogę z nimi zrobić?

  • Możesz dodać Trashbota na Steamie do znajomych (zautomatyzowany bot zajmujący się kuponami). Możesz mu zarówno oddać swoje kupony jak również wziąć od niego takie, których potrzebujesz.

Słowniczek:

Parę angielskich sformułowań pozostawionych w Wytycznych i FAQ tłumaczenie których zaburzyło by sens zdań, lub utrudniło ich zrozumienie w odniesieniu do strony.

GiveAway / GA - Dosłownie "rozdawać" - Rodzaj loterii na której opiera się cała społeczność. Twórca tworzy GA dla gry którą chce wydać na stronie, użytkownicy w nią wchodzą, algorytm wybiera losowego zwycięzcę któremu twórca wysyła wygraną.

Grupa Steam / Steam Group - logiczne, grupa na steamie, ale w odniesieniu do SG zazwyczaj grupa stworzona po to by między sobą wymieniać GiveAway'e zarezerwowane tylko dla członków tej grupy.

NSFW / Not Safe For Work - dosł. "Nieodpowiedni w Pracy" - ogólnie wszelkiego rodzaju strony treści, których nie chciałbyś kliknąć przypadkowo podczas gdy za twoimi plecami stoi twój szef, nauczyciel, rodzic etc. Wszelkiego rodzaju zdjęcia lub nagrania zawierające treści, które mogą urazić inne osoby, takie jak nagość, przemoc, profanacja etc.

Puzzle - gry umysłowe tworzone przez użytkowników. Pozostawiają oni na forum wskazówki lub linki, które mają ci pomóc w rozwiązaniu zagadki w nagrodę za co otrzymasz link do GA. Tutaj dostępny jest poradnik do rozwiązywania puzzli w wersji angielskiej

Reroll - ponowne wytypowanie zwycięzcy GA.

Shock Site - dosł. "Szokująca Strona" - Strona zawierająca ekstremalnie kontrowersyjny materiał, choć z wyglądu lub linku nic na to nie wskazuje. Zamieszcza się ją, żeby "wrobić" innych użytkowników w kliknięcie linka do niej i zszokowanie/zniesmaczenie ich. Takie strony są surowo zabronione na SG.

Special rule(s) - dosł. specjalne zasady – w czasach SGv1 przy tworzeniu prywatnych GiveAway’ów dozwolone było ustalanie własnych reguł (np. mogą uczestniczyć tylko użytkownicy posiadający mniej niż 200 gier na steamie, musisz napisać komentarz po wejściu w GA inaczej poproszę o reroll itp.). Obecnie takie zasady są niedopuszczalne.

SteamGifts.com / SG / Sieć / Network - strona na której jesteś jak i jej społeczność. Sieć lub Network to sieć wszystkich powiązanych ze sobą stron, czyli SteamGifts.com działy Sales i Trades.

Support / Support Members / Support Volunteers / Członkowie Supportu / Staff - grupa doświadczonych użytkowników dobrowolnie i nieodpłatnie pomagających w zarządzaniu stroną i siecią. Są odpowiedzialni za rozwiązywanie wszystkich sporów, problemów i dbanie o przestrzeganie zasad na stronie. Istnieją 3 poziomy Supportu - Support, Moderator i Super Mod mający wszyscy inne zadania i uprawnienia.

Support Forum - miejsce gdzie Członkowie Supportu rozwiązują problemy i inne kwestie zgłoszone przez użytkowników w Ticketach. Możesz je wyświetlić klikając przycisk Support u góry strony.

Suspended / Suspension / Zawieszony - w społeczności SG nie używa się sformułowania ban czy zbanowany, gdyż jest ono zarezerwowane dla osób które dokonały poważnych przewinień i ich konta zostały trwale zbanowane usuwając tychże ze strony. Zamiast tego w większości przypadków używa się Zawieszenia / Suspension jako kary dla użytkowników łamiących regulamin. Osoba zawieszona nie może przez określony czas korzystać ze strony tak jakby była zbanowana. Czas ten zależy od przewinienia i może liczyć od kilku dni do kilku tygodni lub miesięcy.

Ticket / Support Ticket - Zgłoszenie wysłane przez użytkownika do Supportu. Aby je wysłać wybierz strzałkę obok Support u góry strony a następnie Create a Ticket.

Trade – dosł. „handel” – handlowanie i/lub wymiana gier w postaci steam giftów lub kluczy na inne gry, przedmioty lub pieniądze.

User - Użytkownik

Whitelist i Blacklist - dosł. Biała lista i Czarna lista - lista użytkowników których lubisz / nie lubisz i chcesz / nie chcesz w swoich GiveAway'ach. Użytkowników dodanych na Whiteliste możesz jednym kliknięciem zaprosić do widocznego tylko dla nich i/lub wybranych grup GiveAway'a, użytkownicy z Blacklist nie widzą twoich GiveAwayów na stronie w ogóle i nie mogą w nie wchodzić.

9 years ago*

Comment has been collapsed.

Reserved

9 years ago
Permalink

Comment has been collapsed.

dawno bumpa nie było

8 years ago
Permalink

Comment has been collapsed.

Amazing job! It should be made in as many language as possible.
I am not polish so I won't need, but still thank you for doing this! :)

EDIT: I'd like to apologize if this is considered spam for you :)

9 years ago
Permalink

Comment has been collapsed.

not really - I'd just like to keep this topic mainly polish thou, so any questions/concerns of newbies would be thus more visible :> In old version we've had a lot of Spam, not meaning "oh, thanks that useful" but things like "Poland cannot into space" and other useless comments making thread semi-useless ;p

9 years ago
Permalink

Comment has been collapsed.

Okay understood ya :D

9 years ago
Permalink

Comment has been collapsed.

Łoooo.... Nie wiedziałem, że jedna z prawilniejszych osób na SG jest z Polski :D W sumie trochę duma... :') ~;)~~

A tak serio to świetna robota, jestem pewien, że przyda się to paru nowym userom. Wielki szacun.

P.S.
Nie myślałeś, żeby odezwać się do CG z prośbą, żeby wrzucił to oficjalnie do działu FAQ?

9 years ago
Permalink

Comment has been collapsed.

to było podobnie jak wiele innych języków opracowywane podczas bety po to właśnie, żeby cg oficjalnie to wrzucił, ale potem cg z pomysłu zrezygnował.

Trochę racji w sumie w tym było, bo posiadanie FAQ powiedzmy po polsku sprawia, że ludzie zaczną myśleć, że PL jest oficjalnie supportowany, można się z nig zgłaszać do supportu etc. Ruski jeszcze ujdzie, bo jak po rusku napiszą, to się nimy Sleepy zajmie, z innymi językami natomiast robi się problem.

9 years ago
Permalink

Comment has been collapsed.

Z pewnością się przyda ;) Dzięki za dobrą robotę.

9 years ago
Permalink

Comment has been collapsed.

Dobra robota zelgh!

9 years ago
Permalink

Comment has been collapsed.

go away.

8 years ago
Permalink

Comment has been collapsed.

Reported for stalking

8 years ago
Permalink

Comment has been collapsed.

you go asway, bad bear! ;p what don't you understand in " this topic is intended for Polish users only"? :D:

8 years ago
Permalink

Comment has been collapsed.

He's a snow bear. Knows nothing...

8 years ago
Permalink

Comment has been collapsed.

I'm actually 2% Polish, and If that is not enough I've heard you are only 33%, so i can be here u.u

8 years ago
Permalink

Comment has been collapsed.

well, you could even be 98% - according to polish law bears cannot be polish citizens, only humans can :( so your 2% or 98% still equals 0% :(

8 years ago
Permalink

Comment has been collapsed.

Polish laws are discriminating wild life!

You are going to hear from my lawyers

8 years ago
Permalink

Comment has been collapsed.

we're not, because only humans are allowed to press legal charges as well :(

8 years ago
Permalink

Comment has been collapsed.

Jokes on you, I'm a bear on the internet, and the best thing about the internet is that no one knows that you are a bear :p

8 years ago
Permalink

Comment has been collapsed.

Fajna inicjatywa :D Dobrze też, że dodaje do oficjalnego FAQ takie rzeczy, jak "gra może zostać dodana do bundle list, gdy obniżka na grę wynosi >95%" itp.

Jedno pytanie - czy za "błędy" można uznać literówki? Wiem, że przy pisaniu takich długich tekstów są one nieodzowne, dodatkowo nie jestem polonistką. Ale mogłabym je popoprawiać w Wordzie, wysłać tutaj link z poprawionym tekstem, Ty byś sprawdził np przez sprawdzanie wersji z Worda wersję obecną i "zaktualizowaną" (czy nie dopisałam żadnych przepisów na zupę pomidorową w środku xD) i wrzucił poprawione za jednym razem?

9 years ago
Permalink

Comment has been collapsed.

spoko, tylko jeśli chciałbyś sie już poświęcić i poporrawiac literówki - mógłbym prosić o zrobienie tego "redakcyjnie"? znaczy pisząc w wordzie poprawiane rzeczy zapisujesz innym kolorem czcionki - najczęściej czerwonym - w ten sposób duzo łatwiej przeprowadzić później edycję ;)

9 years ago
Permalink

Comment has been collapsed.

anyway jesli jestes chetny to wersja raw z fformatkami: http://pastebin.com/v4TnHdtV

9 years ago
Permalink

Comment has been collapsed.

Spoko :D

No i wiem, że 1 zasada internetu - nie ma tutaj kobiet. Ale tak się składa, że jedną jestem :P

Odeślę jutro rano, wtedy sobie jeszcze raz na spokojnie wcześniej przeczytam czy nie narobiłam więcej byków, niż poprawiłam ;)

9 years ago
Permalink

Comment has been collapsed.

ojj, w takim razie przyjmij najszczersze przeprosiny :D:

9 years ago
Permalink

Comment has been collapsed.

Plik Word

"Opis zmian" zamieściłam przed właściwą treścią pliku ;)

9 years ago
Permalink

Comment has been collapsed.

Świetna robota, dzięki! :> Zupdate'owałem topic :>

9 years ago
Permalink

Comment has been collapsed.

Ja nie umiem po polsku mowicz, y u do dis ;_;

9 years ago
Permalink

Comment has been collapsed.

mówić not mowicz :D:

9 years ago
Permalink

Comment has been collapsed.

Ja wiem, pokasz twui zittski, hocz mi na piwo!
I can't properly write in polish, you dingus! I can just talk a little. :P

9 years ago
Permalink

Comment has been collapsed.

Nice xD

It isn't written in proper grammar, but you can understand it (well apart from "zittski" part, I've got no idea what it should mean :D)

9 years ago
Permalink

Comment has been collapsed.

No? Wait let me google what I meant. :D
Cycki! lol

9 years ago
Permalink

Comment has been collapsed.

When you said what it shoud mean.... well yeah. Sort of xD

9 years ago
Permalink

Comment has been collapsed.

Dobra robota!

9 years ago
Permalink

Comment has been collapsed.

Aprobuję ten wątek.

9 years ago
Permalink

Comment has been collapsed.

niezła robota (epicas approval: +1 do szpanu +2 do sławy). :P

9 years ago
Permalink

Comment has been collapsed.

yay, stats level up! :D:

9 years ago
Permalink

Comment has been collapsed.

miesięczny bump ;p

9 years ago
Permalink

Comment has been collapsed.

Takie pytanko, jakis już czas temu wygrałem dwupak pewnej gry (konkretnie ibb&obb czy jakos tak. Aktywowalem klucz i jedną gre mam w ekwipunku a druga w bibliotece. Co z nia zrobic tak żeby wyszlo 'legitnie' z regulaminem i ew. Nie wyjść na regiftera XD?

9 years ago
Permalink

Comment has been collapsed.

jeśli gra została dodana do twojej biblioteki, to już wszystko jest "legitnie" ;) Co do tego co należy zrobić z dodatkową kopia to nie jest to w żaden sposób sankcjonowane zasadami strony - zależy od ciebie i ewentualnie twoich ustaleń z twórcą GA. Niektórzy oddają extra kopię twórcy GA, niektórzy twórcy natomiast zostawiają ekstra kopie zwycięzcy i może z nią robić co chce (trade'ować, wydać samemu, dać znajomemu) - ale jak mówiłem to już kwestia jak ty sam uważasz i jak uważa twórca GA. W ramach regulaminu skoro gra znajduje się w twojej bibliotece to żaden suspend za regifting ci nie grozi ;)

9 years ago
Permalink

Comment has been collapsed.

So, what are you polishing in this corner?

9 years ago
Permalink

Comment has been collapsed.

the state of rules knowledge of polish users who may have problems with english language ;)

9 years ago
Permalink

Comment has been collapsed.

"Pamiętaj, że zmiany na liście gier bundlowych mogą działać wstecz, więc jeśli na przykład dziś wystartował nowy bundle, gra nie znajduje się jeszcze na liście a ty ją wydasz - twój poziom spadnie kiedy zostanie ona dodana do listy."

czyli jeśli rok temu oddałem gre nie bundlową, a teraz trafia on do bundla, to spadnie mi poziom?

9 years ago
Permalink

Comment has been collapsed.

jeśli rok temu ta gra nie była w żadnym bundlu czy exploitable promo to nie. Ale jeśli np dziś wystartuje nowy Humble Weekly Bundle i będą w nim gry które nie są na bundle list a zostaną dodane do listy powiedzmy za tydzień czy dwa (lista jest zarządzana tylko przez jedna osobę - nie może byc online i monitorować wszystkiego 24/7 nie mówiąc już o życiu osobistym) to mimo, że pierwotnie te GiveAway'e dadzą pełną wartość to po dodaniu wszystkie GA utworzone od dnia dzisiejszego włącznie (dnia startu bundla) stracą 85% swojej wartości.

9 years ago
Permalink

Comment has been collapsed.

ok dzieki
a czy wiesz może czy ostatnio było jakieś ponowne przeliczenie poziomów?
bo jeszcze 2 tygodnie temu miałem 3.08, a nie wiem kiedy spadło mi na 2,77
mój ostatni giveaway skończył się 2 miesiące temu i stąd moje wcześniejsze pytanie

9 years ago
Permalink

Comment has been collapsed.

a i przy okazji jeszcze jedno pytanko:
5 miesiecy temu wygrałem giveawaya
gierkę aktywowałem na swoim koncie, pograłem trochę
teraz mam na zbyciu klucz do niej
mogę ją oddać bez ryzyka posądzenia o regifting?

9 years ago
Permalink

Comment has been collapsed.

ehh, musiałem przespać (czyt. mieć spam powiadomień i kliknąć mark all read) nie zauważając tego posta - wybacz :/ Ty sam już zapewne znalazłeś odpowiedź, ale odpowiem, bo może to się przydac komu innemu użytkownikowi w przyszłości :> Mozesz wydac grę nawet od razu - nikt cię nie posadzi o regifting o ile gra znajduje się na twoim koncie - a to bardzo łatwo sprawdzic, czy na twoim profilu steam czy uzywając SGT (http://www.sgtools.info/nonactivated/erkay). Poza tym nawet jakby cie jakiś diota posądził o regifting i zaraportował - support zawsze sprawdza takie rzeczy - mało tego, w przeciwieństwie do normalnego użytkownika, Support widzi twoją bibliotekę, nawet jeśli ustawisz profil na prywatny (bo i tak musisz ją synchronizować z SG raz na tydzień - więc sprawdzą twoją listę zsynchronizowanych gier). Tak więc nawet jeśli ktos cię fałszywie zaraportuje o regift - nie ma szans na suspenda. I w druga stronę - nawet jeśli ustawisz profil na prywatny, żeby ukryć regift - jeśli ktoś cię zaraportuje i Support i tak będzie mógł cie sprawdzić i zbanować :>

8 years ago
Permalink

Comment has been collapsed.

lepiej późno niż wcale:)
już sie dowiedziałem co i jak ale i tak dzięki za odpowiedź

8 years ago
Permalink

Comment has been collapsed.

Poland Stronk!

View attached image.
9 years ago
Permalink

Comment has been collapsed.

GiveAwaya, GiveAwaye, GiveAwayów pisze się bez apostrofu. Raz piszesz tak, a raz na odwrót ;) Co do zasady apostrof przy słowach obcego pochodzenia występuje wtedy, kiedy litera przed apostrofem jest niema, np. George --> George'a.

9 years ago
Permalink

Comment has been collapsed.

Bump. Yes.

8 years ago
Permalink

Comment has been collapsed.

Dzięki. Fajne, przydatne, dużo już wiem, ale z chęcią przeczytam jak wrócę z pracy.

8 years ago
Permalink

Comment has been collapsed.

Przeczytane, dzięki. Piszesz,że giveaway'e Special rules są obecnie niedozwolone na steamgifts. Jednak ja często takie widuję w oparciu o o sgtools na forum. Jak to jest?

8 years ago
Permalink

Comment has been collapsed.

+1
Na pewno pomoże wielu nowym użytkownikom. Dziękujemy.

8 years ago
Permalink

Comment has been collapsed.

bumpik :>

8 years ago
Permalink

Comment has been collapsed.

Żółwik

8 years ago
Permalink

Comment has been collapsed.

Kwietniowy Bump

8 years ago
Permalink

Comment has been collapsed.

Majowy bump

8 years ago
Permalink

Comment has been collapsed.

czerwcowy bump zaginal w akcji, wiec lipcowy bump ;p

8 years ago
Permalink

Comment has been collapsed.

bump

8 years ago
Permalink

Comment has been collapsed.

Oh nice, that's a good idea. I wish we had sticky threads in Discussions section...

8 years ago
Permalink

Comment has been collapsed.

on the other hand, considering amount of useful topics that would need sticky - sticky would take like a whole 1st page of Discussions section ;p

8 years ago
Permalink

Comment has been collapsed.

"Nie zawsze, w GA dotyczących packów możesz czasami wejść, jeśli brakuje ci części gier/DLC z packa"

  • treść zmieniona na prośbę autora wątku (choć nie zgadzamy się co do części tematów....)
8 years ago*
Permalink

Comment has been collapsed.

niby co takiego innego mówi? Na SG możesz wchodzic tylko w GiveAwaye gier i DLC których nie posiadasz (z oryginalnego english FAQ: Only enter to win games you do not already own), wchodzenie w cos co juz posiadasz = gwarantowana akceptacja rerolla przez support, mozliwy rowniez suspension.

8 years ago
Permalink

Comment has been collapsed.

A da się wejść w GA gry którą posiadasz?
Przecież one są przed tobą ukrywane (z wyjątkiem wszelakich bundle).

Tu masz oryginalny zapis i treść jest inna niż twoje tłumaczenie tego - nie ma zakazu.

"What are the rules for entering to win Steam packs if I currently own a number of the games contained within?

We ask users not to enter giveaways for packages if they already own the majority of the games. This allows for winners that will receive the most value out of their gift. In the end, the giveaway creator has the final say, and if they believe the winner owns too many of the packaged games, we'll allow them to request a new winner."

  • więc to nieprawda.
8 years ago*
Permalink

Comment has been collapsed.

Tak, da się. Nie znasz się to się nie wypowiadaj, bo tylko innych w błąd wprowadzasz.

Po pierwsze - Automatyczna Synchronizacja na SG odbywa się co 7 dni. Jeśli więc wygrasz GA i aktywujesz go tego samego dnia zaraz po synchronizacji, to SG przez prawie tydzień nie wyłapie, że już tę grę posiadasz i będzie ci pozwalało w nią wchoidzić.

Po drugie - jest conajmniej kilkanaście/dziesiąt gier na Steamie, które są zbugowane i nie są wysyłane przez Steam API. Jeśli wygrasz i aktywujesz taką grę, to nie zniknie ci ona z listy wchodzenia na SG ani po tygodniu ani po miesiącu ani po roku.

Po trzecie - 99% DLC na Steamie nie ma osobnych wpisów w bibliotece i jako tako nie są zgłaszane przez API. Więc podobnie jak w pkt 2 - w takie DLC SG będzie ci p-ozwalało wchodzic w kółko, mimo, że to niezgodne z zasadami.

Zacytowany rpzez ciebie punkt nijak ma się do sprawy - dotyczy on wchodzenia w PACK, z którego część posiadasz, część nie - w takim przypadku decyzja o wejściu należy do Contributora. My tu nie mówimy o packach a o pojedynczych grach/DLC. Jeśli GA jest na pojedynczą grę, lub pojedyncze DLC, lub na pack z którego wszystkie elementy posiadasz, to wchodzenie w taki GA jest zabronione,.

Jesteś typowym przykładem polaczka - nie znam się, to się wypowiem. Natomiast mamy tu wystarczająco dyużo osób które, w przeciwieństwie do ciebie, się znają, więc pozwól nam łaskawie tutaj działać, zamiast rozsiewać fałszywe informacje, z których pożytku żadnego nie ma a jeszcze jakis idiota ci uwierzy i sobie dzięki tyobie zafunduje suspenda i dożywotnie wykluczenie z SGT GAs.

8 years ago
Permalink

Comment has been collapsed.

Jesteś zawistny i pyszałkowaty jak typowy polaczek. Jeśli ktoś grzecznie zwraca ci uwagę, że należałoby wyjaśnić szerzej jakiś temat, to wyskakujesz jak Filip z konopii z dziwnymi zarzutami i udowadniasz, że pożarłeś wszystkie rozumy. Postaraj się nie reagować agresją.

Ty piszesz o nie wchodzeniu w GA gier które wygrałeś lub które to nabyłeś w ostatnim czasie - i o tym mowa wszak w kwestii synchronizacji - tylko tego tematu już nie rozwinąłeś.

Jeśli już rozpoczynasz jakiś temat - to zrób to porządnie a nie po łebkach. Masz 10-ty poziom na SG a zachowujesz się jak żółtodziób. Wyjaśnij temat do końca dodając wiedzę którą mam ja i Ty a której nie ma bezpośrednio w samym FAQ.
Doskonale wiem jak działa synchronizacja i już dawno temu zgłaszałem to na support jako błąd do poprawy jednak nie zostało to po dziś dzień naprawione.

8 years ago
Permalink

Comment has been collapsed.

jty mi grzecznie napisales, ja ci grzecznie odpisalem ze sie mylisz, ty mimo tego upierasz sie przy swoim mimo ze ci sie wytknie blad. I tu juz nie chodzi o pyszalkowatosc czy zawistnosc (wgl jaka zawistnosc? co ja zawistnego zrobilem? BLnalem cie czy cos), tylko o, jak wytlumaczylem, grozne wprowadzanie w blad nowych uzyszkodnikow. Bo ktos poslucha twojej rady i skonczy z rerolem, BLem, a w gorszym przypadku suspendem i brakiem wejscia w SGT GAs. Ale ciebie to nie obchodzi, wazne tylko, ze "jak ten cwok smial stwierdzic ze sie myle? *uj ze przeze mnie inni uzytkownicy moga byc narazeni na problemy, nie wazne, wazne ze musze pokazac ze ja mam racje!" - jesli cos jest pyszalkowatym polaczkowatym podejsciem, to wlasnie taka postawa.

A teraz przyklad tej tak lubianej przez ciebie "pyszalkowatości" - no genialnie pokazałeś jakim znawcą SG jesteś nawet nie potrafiąc zrobić podatawowego formatowania :D: [b] xD [/b]

Jaki temat nie zostal wytlumaczony do konca prosze ja ciebie? "Nie wchodzic w GA gry lub DLC jesli juz ta gre lub DLC posiqadasz" - co tu jest do tlumaczenia czy rozwijania? Poza tym użytkownikowi, zwłaszcza nowemu uzytkownikowi, nie jest potrzebna szczegółowa wiedza jak synchronizacja działa, ważne że jest wytłumaczone że takie coś jest, odbywa się raz na tydzień i tyle. Zwłaszcza, ze na synchronizacji nie można w 100% polegać, co wynika z przykładów które podałem. Dlatego uzytkownik powinien dostać informację brzmiącą "Nie wchodz w GA gry lub DLC jesli juz ta gre lub DLC posiqadasz" a nie "Jeśli zrobisz synchronizację to jesteś bezpieczny i wchodź w co chcesz" bo to drugie doprowadzic może go do problemów. Odpowiedzialność końcowa zawsze leży na użytkowniku nie na tym, że synchronizacja nie zadziałała. To, że synchro nie zadziałało nie bedzie w zadnym przypadku wytlumaczeniem jesli juz np dostaniesz suspenda.

8 years ago
Permalink

Comment has been collapsed.

Mistrzu:

  • formatowanie [b][/b] jest standardowe w forach dyskusyjnych phpBB i podobnych tylko tu są inne Wpisałem z rozpędu.
  • jak sobie sprawdzisz, post był edytowany 11 minut temu i został poprawiony. Twój został napisany 10m po nim i nie ma tam nigdzie znaczników pogrubienia.
  • to, że użyjesz wulgaryzmów w treści wypowiedzi nie oznacza, że zyskasz czyjeś poważanie - wręcz przeciwnie.
  • jeśli ja mam być uszczypliwy - to ty nawet po polsku pisać nie potrafisz a jedynie "po polskiemu" bez polskich znaków diaktrycznych - proszę oto zestaw ogonkowy, przyda Ci się ąęśżźćńńłó - do samodzielnego uporządkowania.
  • otóż nie, użytkownik z poradnika powinien się dowiedzieć w jaki sposób działa synchronizacja - to pozwoli mu uniknąć kłopotów w przyszłości.
8 years ago
Permalink

Comment has been collapsed.

  • Zdaję sobie z tego sprawę. Tak samo jak zdaję sobie sprawę, ze tu nie działa. Ty jak widac nie zdajesz sobie sprawy, co tylko wygląda śmiesznie w kontekście tego jakim znawcą innych spraw jesteś. Jeśli pozostały jeszcze jakieś wątpliwości to tak, ten cały akapit o [b] maił być sarkastyczny.
  • Post został nwysłany 10 min po nim, bo nie pisałem tylko i wyłącznie o [b]
  • Jedyny wulgaryzm zostal uzyty celowo, do pokazania kretynizmu pewnego podejscia na zasadzie ze "chuj z tym ze ktos bedzie mial przeze mnie problem, wazne zeby wyszlo na moje"
  • co do synchronizacji - w głównym FAQ nie jest wytłumaczone to ni odrobinke bardziej niz tutaj, i zapewne jest ku temu powod. Nie mi wnikac jaki on jest. Jak zostalo wytlumaczone na wstepie, jest to tlumaczenie oficjalnego extended FAQ z SGv2 beta, ktore pozniej zamieniono na skrocone FAQ obowiazujace teraz. To ze nie ma nic wiecej o synchronizacji wynika z tego ze ani w Extended FAQ ani w short FAQ mechnizm dzialania synchronizacji nie został szczegółowo wyjaśniony, a to wynika z tego, że sam cg nie chciał punktu wyjaśniającego jego działanie (bo sync ma być tylko narzędziem wspomagającym, zarówno support jak i użytkownika, a nie czymś na czym użytkownik będzie polegał)

A wgl cała dyskusja nie zaczęła się od sync'a a od twojej błędnej wypowiedzi, która nadal pozostaje niezedytowana narażając potencjalnego nowicjusza na problemy.

8 years ago
Permalink

Comment has been collapsed.

Ona nie jest błędna - ponieważ mogę wejść w paczkę gdzie posiadam daną grę (bundle).
Identycznie z DLC.

  • [b] - ale napisałeś o [b]... - po czym widać, że starasz się wszystko wytykać innym i za wszelką cenę zdyskredytować rozmówcę - typowa zawiść.
  • synchronizacja - jak najbardziej powinna być opisana ponieważ to później ma wydźwięk na dalszą obecność użytkownika w serwisie.
8 years ago
Permalink

Comment has been collapsed.

jest błędna, bo punkt którego się czepiasz nie dotyczy paczek. I jest identycznie niemal sformułowany w oficjalnym guidelines "Only enter to win games you do not already own, and do not enter to win DLC if you're missing the required base game.". I wytłumaczyłem ci również czemu i jak może to zostać przez nowicjusza źle zinterpretowane. Ale ty jak ta krowa na granicy, na argumenty pozostajesz głuchy, bo broń boziu nie może się okazać, ze się gdzieś myliłeś.

8 years ago
Permalink

Comment has been collapsed.

To wystawiajacy decyduje jak ma wyglądać jego GA. Jeśli zezwoli, to możesz uczestniczyć w GA gdzie jest gra i 100 DLC a ty masz 99 z nich i brakuje ci tego jednego do kompletu.

8 years ago
Permalink

Comment has been collapsed.

A to o czym tu piszaesz jest opisane w innym punkcie -

Mam tylko jedną grę z paczki (bundle) wystawionej na GiveAway'a, czy nadal mogę w niego wejść?

Tylko za pozwoleniem twórcy GiveAway'a, jako że jest to straszna strata kiedy duplikaty gier zwyczajnie znikają w eterze. Jeśli w opisie GiveAway'a napisano, że możesz, to możesz. W przeciwnym wypadku załóż, że nie i zapytaj twórcę GivAaway'a co myśli na ten temat, a najlepiej poproś go o wyrażenie opinii w opisie.

8 years ago
Permalink

Comment has been collapsed.

Nie da się wejść w GA gry którą posiadasz (o ile nie zaszła sytuacja z brakiem synchronizacji konta ze steam zaraz po wygranej).

Mam tylko jedną grę z paczki (bundle) wystawionej na GiveAway'a, czy nadal mogę w niego wejść?
Rozszerz opis względem oryginalnego FAQ - tu nie ma mowy o DLC.

Ponadto sugerowałbym wspomnieć o błędnej mechanice wykrywania DLC - pojawiają się na liście nawet gdy je posiadasz i trzeba to ukrywać ręcznie.

8 years ago
Permalink

Comment has been collapsed.

da sie, co ci juz opisalem w komentarzu powyzej. DLCki tez poruszylem w komencie wyzej. A punkt do ktorego sie czepiasz jak rzep psiego ogona mimo wytkniecia ci bledu w twoim rozumowaniu juz 2krotnie dotyczy wlasnie wchodzenia w GA gier lub DLC (zauwaz ze umyslnie nie ma tam wspomniane nic o packach czy bundlach, mowa tylko o pojedynczej grze lub DLC) polrywa zarowno kwestie "nie wchodzic w wyniku braku synchronizacji", "nie wchodzic w wyniku bledu API nie zglaszajacej posiadanej gry" jak i "nie wchodzic w DLC nie wykrywane z powodu bledu w mechanice dot. DLC".

8 years ago
Permalink

Comment has been collapsed.

Ale przecież Ty piszesz o tym co ja napisałem komentarz wyżej.

Nie atakuj mnie ponieważ ja staram się o rozwinięcie tematu ku nowym użytkownikom a nie zaś bawię się w wyszukiwanie błędów.

Ponadto: wciśnij sobie Ctrl + F i wyszukaj słowa "DLC" - gdzie zawarłeś mądrości o braku wykrywania DLC o których piszesz powyżej? Ja wiem, ty wiesz - a czytelnik wie? Właśnie o takie informacje należy tu temat rozwinąć.

Identycznie trzeba nadmienić (patrz mój pierwszy post) o temat tyczący się właśnie packów (bundle) gdzie masz grę + DLC.
Czemu od razu człowieka atakujesz zamiast dopytać się o jego intencje i zamiary?

8 years ago
Permalink

Comment has been collapsed.

no tak sie starasz rozwinac temat ku nowym uzytkownikom, ze w swoim pierwszym poscie piszesz

"Nigdy nie wchodź w GiveAway'e gier lub DLC, które już posiadasz."
Regulamin SG mówi coś innego.

Co taki nowy uzytkownik moze zinterpretowac bardzo latwo jako zachete do wlazenia po kilka razy w to samo poki mu Sg bedzie pozwalac, co sie dla niego skonczy multiwinem i suspendem.

Czytelnik natomiast wie, ze ma nie wchodzic w cos co juz posiada. No chyba ze przeczyta twoj post, to wtedy juz nie wie.

I jak juz wspominalem, temat packów został poruszony:

View attached image.
8 years ago
Permalink

Comment has been collapsed.

Tam są także zawarte DLC - i to zostało pominięte.
Duża ilość paczek to gra + DLC - i tu ma zastosowanie to o czym ja wspomniałem.

Użytkownik z twego poradnika powinien mieć wiedzę o której teraz dyskutujemy. I powinna ona być przedstawiona w formie rzeczowej, łatwej i przystępnej do wchłonięcia. To właśnie miałem na myśli. Nie musisz strzelać elaboratów.

8 years ago
Permalink

Comment has been collapsed.

I to akurat jest kontruktywna i wartościowa uwaga, z którą w pełni się zgodzę i wzmianka o DLC została ju dodana do danego pkt FAQ. (podeślę też ticket, bo wygląda na to, ze w oficjalnej wersji FAQ również mowa tylko o grach a nie DLC). Dzięki.

8 years ago
Permalink

Comment has been collapsed.

PS. sugerowałbym także dorzucić listę kar oraz naruszeń (i wytłumaczyć przynajmniej z grubsza) - jest dostępna na forum.
https://www.steamgifts.com/roles/guest

8 years ago
Permalink

Comment has been collapsed.

To tez dobra uwaga (w mojej obronie, Roles section powstala pózniej niz ten tekst, dlatego wczesniej tego nie poruszono, dopisze punkcik do suspendow pozniej.

8 years ago
Permalink

Comment has been collapsed.

.... i po co ten cały ferment skoro ja się staram by tekst był czytelny?

8 years ago
Permalink

Comment has been collapsed.

o to, że jak wspomniałem, twój komentarz można bardzo łątwo zinterpretować "Skoro regulamin mówi coś innego znaczy to że regulamin mówi że spoko jest wchodzić w GA gry czy DLC którą/który juz posiadam"

8 years ago
Permalink

Comment has been collapsed.

Należy opisać i wyjaśnić tą kwestię.
Tak by żółtodziób od razu wiedział z czym to się je.
I szczególnie ważne jest tu właśnie zagadnienie synchronizacji konta - bezpośrednio wiąże się z tematem.

Zauważ, że brak wiedzy o synchronizacji mści się później na użytkowniku (sam zresztą o tym piszesz w dyskusji ze mną) - wejdzie w posiadane gry itp. Nadal twierdzisz, że nie powinien posiadać tej informacji?
Później będzie to pożerać czas moderatorów itp (reroll, niepotrzebne tłumaczenia i żale).

8 years ago*
Permalink

Comment has been collapsed.

nadal twierdzę, że uzytkownik powinien posiadać wiedzę, że nie moze wchodzić w coś co już ma, że to jego odpowiedzialność, żeby się upewnić, ze tego w co wchodzi nie ma, że jego odpowiedzialnością jest uważać na multiwiny, i uważam, ze tłumaczenie mu systemu (który i tak jest automatyczny) jest niepotrzebne, bo nawet jeśli wspomnisz o błędach, to jest wielu takich, którzy wyjdą z założenia, że błędy to na pewno rzadkośc i zaczną polegać na systemie synchronizacji, nie przeprowadzając cross-checka z własnym kontem Steam. Jeśli użytkownika tzreba czegoś od startu nauczyć, to tego, ze powinien uważać i zwracać uwagę w co wchodzi i tego, ze jak popełni błąd to wszelka odpowiedzialność za ten błąd spoczywa na nim samym.

8 years ago
Permalink

Comment has been collapsed.

Kolejne "ale" warte uwzględnienia :

  • minimalny czas trwania "aukcji" (GA może pojawić się i zniknąć po godzinie - jest dużo takich aukcji i w nich jest najwyższa szansa wygranej w publicznych GA - mało osób).
  • różnice (wahania) levelu - ceny ulegają zmianom
  • weryfikacja konta wygrywającego (sgtools + sprawdzenie ręczne czy osoba posiada grę) - dużo jest oszustów.
  • uwzględnij jednak to od czego rozpoczęła się ta dyskusja (mój pierwszy wpis) ponieważ zawartość paczek z DLC czy grami nie jest bezpośrednio wyjaśniona. Stąd wzięła się cała dyskusja.

... ty wiesz - ja wiem - a użytkownika będzie dziwić, prawda?

8 years ago*
Permalink

Comment has been collapsed.

  • nie widzę powodu opisywania minimalnego czasu - każdy tworząc GA zobaczy a strona nie pozwoli mu stworzyć GA krótszego niż godzina. Nie ma potrzeby bezcelowego opisywania każdej najdrobniejszej mechaniki działania strony w sytuacji w której strona i tak nie pozwoli na zrobienie czegokolwiek w sposób inny niż przewidywany. Równie dobrze można zacząć opisywać dalej - że żeby wejść w GA trzeba najechać kursorem na zielony przycisk i kliknąć lewy przycisk myszy. Aby kliknąć lewy przycisk myszy należy umiejscowić dłoń na myszy aby palec wskazujący znalazł się nad LPM i skurczyć mięśnie palca... ;)
  • Valid point, dodam do wahań poziomu związanych z retrobundling
  • SGT jak i inne strony trzecie nie są i nigdy nie będą opisywane w czymś na miarę "oficjalnego FAQ" z prostego względu - są to strony trzecie, nie bedące integralną częścią FAQ. Opisywanie ich w FAQ ciągnie za sobą dwa potencjalne problemy - strony trzecie mogą w dowolnym momencie przestać działać lub zawierać błędy i jest to niezależne od działania samego SG, po drugie zaś coś opisywanego w oficjalnym FAQ może powodować wiązanie tego czegoś z SG a nie ze stroną trzecią. Skutkuje to tym, że ktoś mający problemy z SGT na ten przykłąd nie zwróci się o pomoc do knsys'a (twórca i admin SGT) a zamiast tego zgłasza bug do SG Supportu, który na SGT nie ma żadnego wpływu. Dodatkowo pozostaje kwestia, że o ile teraz mamy tylko SGT i tą jakąś stronkę wspierającą keydropy, to z czasem takich stron trzecich może pojawiać się więcej i więcej i ich coverowanie stanie się problematyczne jeśli nie niemożliwe. Dalej - jeśli już opisujemy SGT to czemu nie np wszystkie user addony - a te powstają jak grzyby po deszczu.
8 years ago
Permalink

Comment has been collapsed.

Zaaczep mnie na steam. Szybciej wyjaśnimy wątpliwości.

8 years ago
Permalink

Comment has been collapsed.

Sign in through Steam to add a comment.